J019-2 ziet kampioenskansen slinken

SVGG JO19-1

9 november 2019 15:00

Onbekend

Op zaterdag 9 november stond de 7e speeldag op het programma. Terborg-Silvolde JO19-2 bezette tot dan toe met vijf ruim gewonnen en 1 gelijk gespeelde wedstrijd de tweede plaats in deze klasse. Vandaag kwam koploper SVGG JO19-1 op bezoek op sportpark de Paasberg in Terborg. De gasten uit Megchelen wisten tot nu toe alle wedstrijden eveneens met ruime cijfers om te zetten. Beide teams blijken in deze klasse te laag zijn ingedeeld gezien de grote uitslagen die er op het wedstrijdformulier verschenen; met elk een doelsaldo van totaal rond de +40! Het ene gelijkspel voor onze JO19-2 was een schlemielig puntenverlies waarbij de wedstrijd voor de rust al beslecht had moeten zijn maar door knullige weggevers wisten de gasten van Varsseveld JO19-3 zelfs 3 maal te scoren waarna in de slotminuut uiteindelijk nog een punt voor Terborg/Silvolde JO19-2 uit het vuur kon worden gesleept.

8R7A2225

Nu de wedstrijd:
De wedstrijd had zijn aanvang om 15.00 uur. Na een aftastend begin waren het de bezoekers die in de 15e minuut de eerste kans van de wedstrijd konden noteren. Oog in oog met de aanvaller wist keeper Cagri Akyol met een reflex de voorsprong voor de bezoekers te voorkomen wat resulteerde in een corner maar deze leverde geen gevaar op. Aan de andere kant was het Jip Graafland die in de 22e minuut met een mooie kans op de prima spelende Megchelse keeper stuitte. Na een half uur spelen kreeg Thomas Wessels de mogelijkheid om Terborg/Silvolde op voorsprong te zetten maar zijn schot ging naast het doel. Twee minuten later was het aan de andere kant weer bijna raak maar opnieuw is het Cagri die zijn doel schoon houdt. Op slag van rust lijkt Job Wijkamp alsnog de voorsprong op het bord te zetten maar opnieuw is de Megchelse keeper een sta in de weg zodat we met een 0-0 stand gaan rusten.

8R7A2245

In de tweede helft komt Silvolde/Terborg sterk uit de kleedkamer en zet direct druk op het Megchelse doel. Dit resulteert in de 51e minuut in de 1-0 voorsprong door Stijn van de Kamp die met een mooi afstandsschot de bal in de linker bovenhoek krult. De zwart-witten bleven druk zetten en 2 minuten later was er een mooie gelegenheid om de voorsprong uit te bouwen met een indirecte vrije trap op de 16 meter lijn maar het schot van Jip belandt naast het doel. Waar SVGG JO19-1 in de 2e  helft nog geen enkele kans wist te creëren was het in de 63e minuut bij de eerste de beste uitbraak toch raak. De snelle boomlange Megchelse spits kreeg de vrije doorgang naar het doel en maakte 1 op 1 geen fout: 1-1. In de 68e minuut komt de razendsnelle Mohammed Ali Altun alleen voor de keeper te staan maar zijn inzet belandt op de vuisten van de keeper.

Een kwartier voor het einde komt SVGG op voorsprong met opnieuw een doelpunt van de boomlange spits die ook nu 1 op 1 koelbloedig blijft: 1-2. Terborg/Silvolde lijkt niet bepaald aangeslagen door deze achterstand en zet opnieuw druk op het Megchelse doel maar inzetten van Stijn van de Kamp, Jasper Alkema en opnieuw Stijn treffen geen doel. Langzaam lijkt de angel uit de strijdende thuisploeg te verdwijnen als Jip in de 87e minuut nog 1 keer aanlegt voor een schot maar deze gaat helaas naast het doel. Dan is daar het eindsignaal en eindigt deze topper in een voor Terborg/Silvolde teleurstellende 1-2 stand. Waar de thuisploeg recht had op minimaal een punt lijkt de strijd om het kampioenschap gestreden als SVGG JO19-1 nu met 5 punten voorsprong de koppositie steviger in handen heeft.

Klik voor meer foto's

Klik op het fotograaf-icoontje rechts van deze pagina (mocht u ongewenst op één van de foto's staan stuur dan een berichtje naar de redactie)