JO15-2 achterstallig werk

21 september 2019 10:45

J.H. (Henk) Graaskamp

Onbekend

Oei, als ik zo even kijk missen er nog 3 verslagen van de wedstrijden van de JO15-2. Uw verslaggever is druk geweest met andere zaken.

14 september speelden we de laatste wedstrijd in de voorronde voor de beker tegen FC Dinxperlo. De jongens zijn toch wel een beetje gespannen, want wellicht gaan we door in de beker. Er wordt meteen initiatief genomen en de gasten op de Munsterman hebben vanaf het begin niet veel in te brengen. Er wordt mooi gespeeld, en na 10 minuten weer Seffa het eerste doelpunt aan te tekenen. De eerste klap blijkt een daalder waard te zijn, want onthutst van de eerste goal wordt er binnen de minuut de 2-0 aangetekend door Volkan. We blijven kansen creëren, maar belonen onszelf niet. Als Dinxperlo na 15 minuten voor het eerst er uit komt is het ook gelijk een doelpunt: 2-1. Maar we laten ons de kaas niet van de boterham eten. Siem weet in een mooie solo over het veld Seffa te vinden die prachtig binnen schiet. En hij  bepaald de ruststand daarna nog op 4-1. Tijd voor de broodnodige ranja. Na rust is de grote druk er af, maar dat weerhoudt Niels er niet van het 5e doelpunt te maken (zoals voorspeld door zijn moeder die speciaal hiervoor naar de andere kant van het veld is gelopen). Onze tegenstanders weten nog wel een strafschop te versieren, maar als je het niet verdient dan gaat de bal er ook niet in. Zo blijft de stand bij het laatste fluitsignaal op 5-1 staan. En dus bekeren we verder met de JO15-2. dus oliebollen verdient op de training!

Een weekje later reizen we naar het mooie sportcomplex van FC Winterswijk om de plaatselijke JO15-3 te treffen in het eerste competitieduel. Veld 1 blijkt geen hoofdveld te zijn, maar een kunstgrasveld op een mooie loopafstand. Omdat niet iedereen op zijn vertrouwde positie speelt gaat het onwennig. Zelfs Sam is van slag als hij niet in zijn zwarte tenue mag starten. Snel een hesje er overheen moet tonen dat hij niet bij Winterswijk hoort. Speler staan op andere posities dan normaal. Maar als je nooit iets probeert weet je het nooit. Na een kwartiertje komen we dan ook achter te staan. Geen schande, er wordt geknokt. De eerste helft levert wel strijd op maar geen goals. Dan maar een vierdaagse etappe lopen naar de ranja en weer terug. Al snel in de 2e helft wordt het zelfs 2-0. Maar door een aantal omzettingen begint de machine weer op gang te komen. De zwart-witte locomotief komt op stoom en laat zich niet meer tegenhouden. Seffa opent voor ons de score. Snel hier achteraan weet Niels de druk op de verdediging op te voeren waardoor er daar fouten worden gemaakt. Resultaat: een eigen doelpunt en dus de 2-2. En de pijp is nog niet leeg de locomotief blijkt een intercity te zijn en we komen voor te staan door een doelpunt van Niels. Winterswijk zet op het laatst nog aan en als een ogenschijnlijk doelpunt wordt afgekeurd door buitenspel hangt de sfeer bij de tegenstander toch maar lafjes bij. Veel gemopper op de scheidsrechter kunnen niet voorkomen dat wij het eerste duel in de competitie winnen met 3-2. Geweldig karakter getoond en dan is het resultaat er ook naar. 3 punten in de pocket.

Op die eerste dag in de 3e klasse verliest AD ‘69 van Eriks en ze trekken zich terug om in de 4e klasse verder te gaan. Daardoor zouden we ineens een zaterdag vrij zijn. Maar in Aalten is er nog een vereniging die graag tegen ons wil oefenen. Dus weet het wedstrijdsecretariaat snel te handelen en we spelen dus een oefenpotje tegen AZSV JO14-1. Dit zou weleens een zware pot kunnen worden tegen een team dat in de hoofdklasse uitkomt. Beide teams willen niet wijken voor de ander en er wordt lekker gespeeld. Het gaat redelijk gelijk op tot het moment waarop we in de 10e minuut een strafschop tegen krijgen. Sam kan veel, maar geen wonderen verrichten. We staan achter. Maar er is gebleken dat dit geen probleem hoeft te zijn. We weten echter onszelf niet te belonen door de kansen in het net te prikken. Het hele team knokt voor wat het waard is en het publiek wordt dan ook getrakteerd op een lekker spannende pot. Helaas weet AZSV in een snelle uitbraak ook nog de 2-0 aan te tekenen. Maar dat zou geen recht doen aan de inzet van de zwart-witte ploeg. En als Jay dan ook 3 minuutjes later het net laat schudden horen we zelfs in de kantine de oerkreet die dan volgt. Een verdiende 2-1. We krijgen in totaal wel 8 goede kansen maar weten er in de resterende 10 minuten geen van te benutten. Geen enkele reden om je als team te schamen voor deze nederlaag, want we hebben lekker gespeeld.

In verband met de kermis in Terborg laat deze ploeg even verstek gaan, maar 12 oktober spelen we (weer) tegen AZSV. Nu echter tegen de JO15-2. Komt dus allen om 12:30 uur weer kijken onderaan de Paasberg.