Titanenstrijd

ST: Terborg/Silvolde JO15-2

7 maart 2020 11:45

Onbekend

Er zijn altijd wedstrijden. Sommigen zijn het de inspanning van het netvlies niet waard, anderen zijn aan aardig tijdverdrijf. Er zijn er ook die je een voetbal smile op het gezicht toveren. Maar gisteren was wel een heel uitzonderlijke dag met de wedstrijd tegen SDOUC JO15-1 die ons lang zal heugen. Spanning, vreugde inzet, teleurstelling, passie,.... alles wat een wedstrijd nodig heeft was er.

We gaan met zń allen lekker op de fiets richting Ulft. De ballen, bidons, tas en petjes zijn al aanwezig in Ulft zodat we geen balanceer-act op de fiets hoeven uit te voeren. En als het zonnetje dan ook nog lekker schijnt gaan we met een gezonde spanning op pad. De tegenstander heeft nog geen punt verspeeld. Ze waren vorig seizoen een topper in de 2e klasse en wij komen net naar boven vanuit de 3e klasse. En dan moeten we uitgerekend vandaag ook net 2 spelers missen. Gelukkig hebben we een brede selectie bij de JO15-2 waaruit we kunnen putten. We zien wel wat de dag gaat brengen aan de andere kant van de Oude IJssel. Aan het weer gaat het zeker niet liggen.

Maar als we uitgaan van de training op woensdag zouden er donkere wolken aan de lucht moeten verschijnen. De warming-up verloopt ook een beetje rommelig, weinig controle en de ballen gaan ook lang niet allemaal richting de goal bij het afronden. Dan maar geloven in het oude gezegde “slechte generale belooft een goede première”.

En als de minuut stilte voor SDOUC-icoon Jan te Pas is geweest barst de wedstrijd los. Onmiddellijk gaan we voor volle druk bij de tegenstander. Er worden lekkere duels uitgevochten. Uit de verhoudingen op het veld blijkt geen groot overwicht zoals we eerder verwacht hadden. We zien zelfs bij onze grensrechter af en toe een sprintje, dus echt iedereen geeft alles om hier niet met een zeperd naar huis te moeten. En wat gebeurt er dan na een klein kwartiertje… Siem neemt een vrije trap en wonderboy Volkan weet ‘m achter de keeper te prikken. We staan met 0-1 voor! Dat was het eerste tegendoelpunt van SDOUC in deze competitie. Een paar minuten later is er weer een vrije trap, weer van de voet van Siem maar nu op het hoofd van de kleinste man van het veld Volkan. Jaja, 0-2 op het scorebord. Daar hadden ze in Ulft toch echt niet aan gedacht toen ze vanmorgen opstonden. Maar dit zal zeker geen eenvoudige pot worden. SDOUC knokt zich terug en weet net voor rust toch weer gelijk te maken. Dat wordt dus ranja drinken met 2-2. Na de rust nemen wij de aftrap maar de tegenstander is zeer alert en verovert de bal. Ze spelen door de verdediging heen en scoren 3-2. Dat is enorm balen, even gaan de kopjes hangen. Maar vanaf de zijlijn zien we allemaal nog dat we hier niet hoeven te verliezen. Het is een gelijkwaardige partij. Er vallen kansen aan beide zijden. De keepers en verdedigers verrichten goed werk. Ook worden posities mooi overgenomen bij uitbraken van de tegenstanders. Het is geweldig om te zien dat de ploeg collectief aan het knokken is, niemand wil onderdoen voor de tegenstander. En als Julian dan met nog zoń 5 minuten op de klok de gelijkmaker scoort is er een ontlading. Hard werken en grote teamgeest maakt dat we voor niemand bang hoeven zijn. Als het fluitsignaal na 2x35 minuten klinkt kan iedereen met opgeheven hoofd het veld verlaten. In deze wedstrijd verdiende ook niemand om te verliezen. Eigenlijk hadden beide team gewoon 3 punten moeten krijgen als het kon.
De 3-3 is de beste uitslag die helemaal bij deze wedstrijd hoort. Ook voor de relatie binnen families die zij aan zij aan de lijn staan is dit de beste oplossing. Dit is een uitslag waar iedereen bere trots op kan zijn. Als we dan weer lekker op de fiets terug gaan met een muziekje uit de tas heeft er niemand slechte zin omdat we “maar” 1 punt meenemen. Ze weten stuk voor stuk dat ze deel zijn van een geweldig team dat er staat voor elkaar. Hier komt iedereen toch graag kijken.

Volgende week komt de nieuwe koploper op bezoek. We spelen om 12:30 op de Munsterman tegen DZC’68 JO15-3G. En als ons team weer compleet is dan wordt dat weer vuurwerk van de bovenste plank.