Strijd en spanning in de PAX-arena

Pax JO19-2

ST: Terborg/Silvolde JO19-2

29 augustus 2020 13:00

Onbekend

Zaterdag 29 augustus mocht ook de JO19-2 van Terborg-Silvolde weer de wei in voor de eerste officiële wedstrijd sinds de lock down.

Na 2 oefenwedstrijden tegen de JO17-1 (verlies) en VVG-Etten JO19-2 (winst) was de selectie weer vrijwel compleet en kon in de eerste bekerwedstrijd de reis naar Hengelo (Gld) worden gemaakt voor een treffen tegen de plaatselijke PAX JO19-2.

Al voordat de wedstrijd begon moest keeper Gijs Berendsen geblesseerd vervangen worden door Mika Boesveld. De wedstrijd was van beide teams wat rommelig met veel onnodig balverlies maar wel met veel strijd. Nadat PAX al een aantal mogelijkheden had gemist was het Terborg-Silvolde JO19-2 dat na ruim 20 minuten spelen op een 0-1 voorsprong kwam. Stijn van de Kamp strafte een verdedigingsfout prima af.

Na deze openingstreffer regen de doelpunten zich aaneen waarbij de gastheren via een strafschop, waarbij de bal tegen de arm van een van de onzen werd gespeeld, op gelijke hoogte kwam. Een strakke directe vrije trap bracht de Hengeloërs op voorsprong. Vijf minuten later hadden de bezoekers al weer een voorsprong op het bord staan. Een keurig doelpunt van Anas Khalil zorgde voor de nieuwe gelijkmaker en opnieuw Stijn van de Kamp bracht Terborg-Silvolde JO19-2 via ook een strafschop op de 2-3 voorsprong nadat Ramon Schwartz in de zestien door toedoen van de fysiek sterke verdediging onreglementair maar wel ‘in stijl’ naar de grond ging. Met deze voorsprong gingen we rusten.

In de tweede helft bleef deze stand lang op het scorebord staan totdat PAX na ca. 70 minuten op nieuw toesloeg en met een buitenspel doelpunt de stand op gelijke hoogte bracht: 3-3. Als de gastheren een kwartier voor tijd opnieuw mogen aanleggen voor een strafschop zijn de rapen gaar. Woedend wordt gereageerd omdat er opnieuw een strafschop wordt gegeven voor een schlemielige handsbal. Alsof de PAX aanvoerder begrip had voor de ontgoocheling van de bezoekers schoot hij de pingel over de lat boven onze doelman. De stand bleef dus gelijk.

Met veel strijd waren onze mannen op zoek naar een nieuwe voorsprong en die kwam er via een uitstekende vrije trap van Jesse van Dam die Ramon Schwartz de ruimte in stuurde. Vanaf de rechterkant werd de vrijstaande Tygo Teunissen bediend die de bezoekers opnieuw op voorsprong zette: 3-4. Hoewel de bal eerst met zijn arm werd getoucheerd werd het doelpunt toch gehonoreerd.

Na dit doelpunt had uitblinker Mohammed “Hadi" Jafari nog een uitgelezen kans om de voorsprong uit te bouwen maar hij schoot jammerlijk naast. Na het laatste fluitsignaal was de opluchting groot. Als in een heuse arena waren strijd en spanning de belangrijkste ingrediënten voor een slordig maar vermakelijk duel.