De JO9-1 speelt een leerzame wedstrijd in Gendringen.

ST: Gendringen/SVGG JO9-1

ST: Terborg/Silvolde JO9-1

12 september 2020 9:00

Onbekend

Op deze prachtige zaterdag ochtend stond om 09:00u de uitwedstrijd tegen Gendringen/SVGG JO9-1 op het programma. Het gras is nog nat en het zonnetje schijnt, wat een heerlijk voetbal weer!

Na alleen nog maar 1 oefenwedstrijd in de benen te hebben, weten we nog steeds niet waar we staan. De trainingen van Ben zien er veel belovend uit, nu nog op de zaterdag in de praktijk zien te brengen. Onze tegenstanders van vandaag zien er heel imposant uit, zijn groot en we maken al snel kennis dat ze ook fysiek sterk zijn. We zijn duidelijk onder de indruk en laten ons een beetje aftroeven, de absolute wil om de bal te hebben ontbreekt. Al heel snel kijken we door een afstandsschot tegen een 1-0 achterstand aan.

Noah krijgt de bal voor de voeten en haalt aan, net voorlangs. Kort daarop volgt de 2-0 uit een intrap waar we niet scherp genoeg zijn. We gaan gewoon verder met waar we gebleven zijn, namelijk goed voetballen. Quint zet een mooie actie op aan linkerkant van het veld en vergeet overzicht te bewaren, hij schiet zelf op goal, daar waar afspelen op de vrijstaande Dex een betere optie was geweest. Daarna probeert Rik het nog tevergeefs met een afstandsschot, deze gaat net naast.

Wederom voetballen we goed en nu zetten Rik en Quint een één-twee op, het is Quint die de 2-1 op het scorebord zet. Heel lang konden we niet genieten van de aansluitingstreffer, met wederom een hoog afstandschot is de marge weer 2 t.w. 3-1. Weer zetten we een één-twee op, ditmaal zijn het Thijmen en Dylan, laatstgenoemde ziet z'n inzet net naast de goal gaan. Een solo van Rik levert nog een corner op, hieruit weten we nog te weinig gevaar te stichten op dit moment in de wedstrijd, later meer hierover.

Nog voor de rust vliegen ons ook de 4-1 en 5-1 middels afstandschoten om de oren. Mentaal zijn we een beetje geknakt, iets wat we vaker zien op deze leeftijd als het even niet loopt. Nu is het de schone taak van de begleiders, om dit tussen de oren uit te krijgen en dat we weer beginnen bij het begin, namelijk plezier maken! Anders dan de stand doet vermoeden, zijn we de veel betere voetballende ploeg, we gaan de 2e helft proberen dit ook op het scorebord tot uiting te laten brengen.

We hebben de juiste spirit weer te pakken en klappen er weer vol op na de ranja. Nog éénmaal moeten we een tegentreffer incasseren, met een prachtig lopje komt de tussenstand op  6-1. Ons verzet is niet gebroken, sterker nog we doen er nog een schepje bovenop. Quint zet de bal nog maar eens voor en Rik kopt in, de keeper voorkwam de 6-1. Het gaf Rik in ieder geval voldoende energie om nog maar een een actie te maken en rond deze beheerst af 6-2.

Gendringen komt er niet meer aan te pas in deze fase, glippen ze er toch per ongeluk een keer doorheen dan staat Timo z'n mannetje, of red Bas (keeper van dienst met nieuwe handschoenen) ons vege lijf. Deze twee mannen hebben vandaag een hele goede pot gespeeld! Noah legt de bal nog maar eens goed en poeiert het leder nog maar eens op de paal. Ook Dex weet diverse malen gevaar te stichten, echter is het geluk vandaag niet aan onze zijde. Thijmen werkt zich op het middenveld ook helemaal een slag in de rondte en verricht heel veel nuttige arbeid. Dylan doet nog maar eens van zich spreken, met een sterke typische Dylan-actie beland zijn inzet uiteindelijk bij de keeper in de handen. Een cornerbal van Quint belandt bij Rik en die bepaald de eindstand op 6-3.

Anders dan de uitslag doet vermoeden, zijn we de veel betere (voetballende) ploeg en zetten de tegenstander met strijd en passie vol onder druk. Helaas zijn ballen die net voorlangs op de paal belanden ons deel. Het eindsignaal klinkt, verloren maar zeker niet verslagen stappen we met opgeheven hoofd van het veld!

Het was een vermakelijke en tevens leerzame pot, waarin we net aan de verkeerde kant van de streep staan qua uitslag. Een wedstrijd van vandaag is precies de reden, waarom er geen standen (meer) worden bijgehouden in deze leeftijdscategorie. Het resultaat is namelijk van ondergeschikt belang, we hebben veel geleerd en vooral de 2e helft weer veel spelvreugde beleefd.

Maandag en woensdag gaan we weer lekker trainen en dan preparen we ons op de thuiswedstrijd van volgende week zaterdag. We trappen dan om 08:45u op sportpark de Paasberg af, waar we de gastheer zijn van de ST Ulftse Boys/GWVV/NVC/SDOUC. De JO9-1 wenst u een prettig weekend,

tot volgende week!