Jaaaaaa, we mochten eindelijk weer de wei in voor het echie!

DZC '68 JO11-4

ST: Terborg/Silvolde JO11-1G

Regio Cup Groep 2 06

5 juni 2021 9:45

G Smeman

Onbekend

Iedereen heeft er zin in, trainer Ben heeft maar een paar traingen in de nieuwe samenstelling kunnen verzorgen. De grote vraag voor vandaag: hoe staan we ervoor? Daar gaan we gaandeweg de wedstrijd vast een antwoord op krijgen.

Vandaag stond de eerste wedstrijd van de regiocup tegen DZC op het programma. We vertrokken om 08:50u vanaf de parkeerplaats in Terborg.

We voetballen op een half veld, dat gaat aanpoten worden voor onze jonge mannen.

We trappen af en we kijken een beetje de kat uit de boom. Het is allemaal wat onwennig, we hebben al veel te lang geen echte wedstrijd tegen een echte tegenstander gespeeld. Al vlot vliegt de bal op de lat boven onze keeper Bas. Kort daarop werd de score geopend met een afstandsschot en al snel volgt de 2-0. We zijn nog steeds een beetje zoekende en ook zeker onder de indruk van onze tegenstander. Deze jongens en meisjes zijn tweede jaars O11 spelers en spelen het nieuwe seizoen in de O12. Het gros van ons zijn eerste jaars O11 na de zomerstop. Nog voor de eerste tussenpauze valt ook de 3-0. We zetten er nog wel een mooie aanval tegenover, dit leidt uiteindelijk tot een corner. Ook uit de corner weten we niet te scoren helaas.

We beginnen weer aan het tweede gedeelte van de eerste helft. Bas demonstreert maar weer eens waarom hij onze keeper is. We schakelen vliegensvlug om en het is Onne die met een droge schuiver in de rechteronderhoek de aansluitingstreffer laat aantekenen. Kort na de aftrap zet DZC een mooie aanval op en brengt Bas weer redding, toch weet DZC uit de rebound de 4-1 te scoren.

Kort voor de rust verdedigen we te lief en valt de 5-1. De rust komt als geroepen. We laten de schouders hangen en het koppie is omlaag. Dit probeert Ben om te zetten. We moeten zien dat we ervan genieten dat we eindelijk weer voor het echie mogen voetballen. Plezier hebben is belangrijker dan het resultaat, dus kom op jongens! De tegenstander is weliswaar een maatje te groot, maar we zetten er zelf te weinig strijd, passie en inzet tegenover.

Het eerstse gedeelte van de tweede helft laat helaas hetzelfde spelbeeld zien. Al snel vallen ook de 6, 7 en 8-1 als rijpe appelen. Wederom neemt DZC de goal van Bas onder vuur, maar liefst driemaal was Bas de baas. De vierde poging kon was het wel raak 9-1. Toch is dit een kantelmoment zo later blijkt. Een van richting veranderd afstandsschot, zorgt ervoor dat we tegen een 10-1 achterstand aankijken gedurende de tweede tussenpauze.

We spreken af dat we het laatste kwart van de wedstrijd weer op zoek gaan naar het plezier in het voetbal en zelf gaan proberen ook nog eens te scoren. We beginnen gewoon in onze gedachten weer met 0-0. Het blijkt te werken, de jongens gaan er vol voor. De messen zijn geslepen en de mouwen worden opgestroopt. Het is wederom Onne die voor ons weet te scoren 0-1! (10-2 overall). Op aangeven van Sven maakt Onne vandaag een false hattrick 0-2! (10-3 overall). In het allerlaatste gedeelte van de wedstrijd  moeten toch nog twee tegentreffers incasseren 2-2. Een puike prestatie en hier kunnen we weer vertrouwen uit tanken.

Overall was de eindstand weliswaar 12-3, maar we hebben laten zien dat we toch kunnen strijden en zelf ook veel in onze mars hebben als we er zelf maar in geloven. We hebben veel geleerd vandaag en o, o wat was het lekker om eindelijk weer op het veld te staan. Dit smaakt naar meer!

Aankomende week gaan we ons weer voorbereiden op de tweede wedstrijd van de regiocup.