28 geweldige minuten voor Terborg/Silvolde JO13-1

7141DE
GROENLO
tel. 0544-461940

Na de geweldige overwinning van vorige week tegen FC Winterswijk (4-0) was de JO13-1 weer lekker op gang gekomen. Met een veranderende tactiek spatte de motivatie en wil om te winnen er de laatste weken af. Het leek of er een soort knop was omgegaan en de nieuwe manier van spelen aanvoelde als een warme jas, zo ook vandaag in de wedstrijd tegen Grol.

Om 11.15 uur mochten we vandaag (waarschijnlijk voor het laatst de komende tijd) het voetbalveld op. Helaas zat aanvoerder Mick thuis & kon ook Jonie niet meespelen. Ryan speelde ook niet mee, maar was er wel om het team aan te moedigen.

Vanaf minuut 1 was het een geweldige wedstrijd, ook de tegenstander was niet vies van combinatievoetbal en probeerde ons goede spel te ontregelen. Beide teams kregen mogelijkheden, wij konden ze omzetten in echte kansen. Zo kreeg Joes een kans om te schieten vanaf buiten de 16, dit deed hij met succes, 0-1.

De wedstrijd duurde voort en de teams waren zeer aan elkaar gewaagd, vooral het goede positiespel viel op, hierbij speelden Lovis en Jasper een belangrijke rol, ze wisten elkaar snel te vinden. Achterin werd gevochten voor elke bal, al was het soms best billenknijpen voor de bank van Terborg en Silvolde. Mooi om te zien was het lef waarmee ‘’jonkie’’ Fenn vandaag speelde, hij zette meerdere malen zijn tegenstander voor schut met heerlijke acties en een fijne PANNA! De achterhoede durfde ook onder druk op te bouwen en maakte hierin de juiste keuzes, goed gedaan!

Tot kort voor rust was het een mooie wedstrijd waarbij positief gevochten werd voor elke bal. In de 28e minuut kon de trainer/coach van de tegenstander zich helaas niet beheersen richting een speler van ons, nadat er een overtreding werd gemaakt.

Hierop hebben we besloten om de tweede helft niet uit te spelen, daarbij wel genoemd dat de scheidsrechter een zeer goede wedstrijd floot.

Een goede eerste helft, een prachtige eerste seizoenshelft met overwinningen, verliespartijen en gelijke spelen. We hebben leuke teamuitjes kunnen organiseren en hebben vandaag gezellig afgesloten bij de Mac.

Op naar nog meer mooie leermomenten, op naar de volgende seizoenshelft. Hopelijk met de steun van alle ouders en andere supporters, want die hebben we erg hard nodig.

Namens de staf, bedankt voor de positiviteit, bedankt voor de betrokkenheid. Fijne dagen.

PS: Wij willen natuurlijk onze JO17-1 feliciteren met het fantastische kampioenschap dat behaald is in de 1e klasse!

Hopelijk tot snel!