Als je niet ken winnen, moet je zorgen dat je niet verliest!

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

RKZVC JO13-1

12 februari 2022 13:00

W. Kuijer

Sportpark De Munsterman
Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE
tel. 0315-325512

Stapje voor stapje druppelde de spelers van de JO13-1 deze weer binnen tijdens de trainingen. Waar het vorige week bingo was op Corona gebied, hadden we de selectie deze week gelukkig weer een stuk completer.

Helaas mocht Mick nog niet meespelen en was ook Stijn afwezig. Ryan was er gelukkig wel om ons aan te moedigen.

Vorige week was het droevig, de wedstrijd tegen AZC eindigde in een gelijkspel en er was eigenlijk weinig positiefs over te vertellen. Gelukkig gaat een week erg snel en hadden we vandaag de mogelijkheid om te laten zien dat we kunnen voetballen.

Vandaag waren Tahsin en Kay van de JO13-2 bereid om ons, na hun eigen wedstrijd te helpen. Om 13.00 uur trapten we af op sportpark de Munsterman.

Vanaf het begin waren wij de bovenliggende partij, combineerde we vrij goed en kwamen we met onze aanvallen ver. Echter was dat ook deze week weer niet ver genoeg. Zo rond de 16 meter van de tegenstander RKZVC stopten onze aanvallen helaas.

Het middenveld had duidelijk de overhand in de eerste helft waarbij vooral Jasper positief opviel door zijn acties af te wisselen met messcherpe passes. Voorin was het in de afronding niet scherp genoeg. RKZVC kwam af en toe gevaarlijk op onze helft door vooral bij balverovering de spits en rechtsbuiten snel diep te sturen. Nog voor rust was het dan ook de uitploeg die de 0-1 kon scoren, totaal tegen de verhouding in.

Tot aan rust kregen we genoeg mogelijkheden tot doelpunten, Jonie maakte een aantal goede acties maar had helaas het overzicht niet. Tot aan de rust bleef de thuisploeg goed combineren en de aanval zoeken.

Na rust was het slordiger. De bal kon bijna niet in de ploeg gehouden worden en het was over en weer balverlies van beide partijen. De ruimtes waren groot en dit was vooral voor het middenveld nauwelijks te belopen. Toch bleven Joes, Kays en Jasper tot het eind gaan. Ook achterin bleven de spelers bikkelen. Siem veroverde bijna elke bal en ook Finn deed zijn werk goed, Steyn was de spits meermaals duidelijk de baas. Tot het laatst bleven wij aandringen en was RKZVC gevaarlijk in de counter, ze vergaten eigenlijk om de stand uit te breiden naar 0-2.

De laatste 10 minuten was het alles of niets. Centrale verdediger Julian mocht volledig mee naar voren en kreeg de taak om in de buurt van spits Bauke te spelen. Uiteindelijk duurde het tot de laatste minuten. Bauke ontving de bal en gaf hem mee aan Julian, die doorliep en 1 op 1 met de keeper, de doelman verschalkte! DOELPUNT, JUICHEN‼

Onnodig 2 punten verloren, of uiteindelijk toch nog 1 punt gewonnen. Zeggen jullie het maar? Zoals Cruijff ooit zei: ‘’ als je niet ken winnen, moet je zorgen dat je niet verliest’’.

Wat ook een feit is, is dat we trots mogen zijn op het vertoonde spel in de eerste helft. Hier moeten we op doorbouwen. Volgende week spelen we thuis tegen Ruurlo. En hebben we ’s avonds een Bingo en voetbalquiz in de kantine! Wij hebben er ontzettend veel zin in. Tot dan!