Terborg/Silvolde JO13-1 swingend de 1e klasse in!

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

Ruurlo JO13-1

29 oktober 2022 11:45

S.J. Peters

Sportpark De Munsterman
Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE
tel. 0315-325512

Eindelijk, de eerste wedstrijd in de 1e klasse staat voor de deur. Toch wel gezonde spanning is de merken bij zowel staf als spelers. De afgelopen weken waren de bekerwedstrijden geen groot succes, wel een succes op het gebied van resultaat maar zeker niet omtrent de tegenstand. Makkelijke overwinningen werden week in, week uit geboekt en de uitdaging was ver te zoeken.

Daarom zijn we ontzettend blij met de volgende stap, een debuut in de 1e klasse. Vandaag stond de wedstrijd tegen Ruurlo JO13-1 op het programma. Helaas deed Julian niet mee, hij was aan het genieten in Texel. Verder hadden we een complete en fitte groep.

Voor de wedstrijd probeer je als trainer van alles om de groep scherp te krijgen. Met een duidelijke boodschap stuurden wij de spelers het veld op: begin scherp en zorg dat je lekker in de wedstrijd komt. Scherpte was er in de eerste 5 minuten allerminst te vinden. Veel balverlies, erg slecht druk zetten en de duels niet winnen.  Het was duidelijk dat wij nog even in de wedstrijd moesten groeien. Gelukkig hadden wij met de individuele kwaliteit van Jonie een ontzettend wapen. Hij zorgde na de 5 minuten voor een razendsnelle actie en zorgde met zijn acties voor veel dreiging. Zijn goede spel en het geweldige spel van Lovis bleek besmettelijk.

Na 5 minuten waren wij volledig los en kon het scoren beginnen. Tahsin opende de score met een goede goal, hierna was het de beurt aan Jonie met twee bijna identieke doelpunten. Met goed voetbal en spelen als een team kwamen we tot steeds meer kansen. Wel was het spel nog iets slordig, vaak zochten wij de drukte. Met een prachtige tussenstand konden wij de kleedkamer in. In de tweede helft bleek duidelijk dat de afspraken die in de rust gemaakt waren, goed nagekomen werden. Jasper speelde een geweldige helft en liet zien dat hij de coaching goed op kan pakken. Met Mick in de spits hadden wij een extra wapen, hij zorgde met zijn druk zetten voor veel paniek bij de tegenstander. Uiteindelijk bleven we scoren en vooral belangrijk: we bleven tot de laatste minuut lekker voetballen. Tikken, doorbewegen en scoren, prachtig om te zien. Een verdiende 10-0 overwinning in de eerste klasse, een teamprestatie van jewelste. Aan de hand van een ijzersterke Jonie & Lovis pakten wij de eerste 3 punten.

Volgende week spelen wij uit tegen DZC’68. Vroeg het bed uit want wij trappen al om 09.00 uur af in Doetinchem. Tot dan!