Ongeslagen kampioen van de 1e klasse!

Vorden JO13-1JM

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

10 december 2022 9:30

T. Marskamp

Europlanit Buiten Sportpark Vorden
Oude Zutphenseweg 11
7251JX
VORDEN
tel. 0575-551966

Na weken van voetballen tegen allerlei verschillende tegenstanders uit de buurt waaronder de JO13-1 van Concordia, VVG, AZC, Ruurlo en nog een aantal andere moest het vandaag gaan gebeuren.

Een geweldige 1-0 overwinning in de laatste minuten tegen de grote concurrent zorgde er vorige week voor dat de staf en de ouders aan de slag konden. De kampioenswedstrijd tegen vv Vorden stond vandaag op het programma.

Bekers, shirtjes, een kampioensschaal, medaille, een huifkar, eten, drinken, een spandoek, muziek en nog veel meer. Alles was geregeld MAAR alleen nodig als er vandaag gewonnen zou worden, de spanning was al dagen te voelen bij zowel de staf als de spelers.

06.45 uur, het wekkertje van de trainer gaat en snel loopt hij (als hij uit het bed is gerold) richting het raam. Autoruit bevroren, even een moment van paniek in de bovenkamer. Snel in de voetbal.nl app kijken, nog geen afgelasting. GEEN PANIEK!

Douche gepakt, koffiegedronken, in het autootje naar sportclub Silvolde. 07.30 uur… over het eerste veld van Silvolde. KEIHARD… opnieuw paniek in de bovenkamer…. Maar… GEEN PANIEK!

Niet te veel over nadenken… nu hopen dat alle spelers op tijd uit bed zijn. Terug naar de auto gelopen met de spullen, onderweg nog even naar de wc (voor de 5e keer vandaag, de vorige keren ben ik vergeten te benoemen). Bij de auto aangekomen waren er gelukkig al een paar spelers en de staf was ook al vrij snel compleet. Om 08.00 was iedereen aanwezig, inclusief ontzettend veel enthousiaste ouders.

Onderweg naar Vorden de Voetbal.nl app 28 keer geopend en weer gesloten om te kijken of er een afgelasting op stond. Niets aan de hand, auto geparkeerd, uitgestapt en snel naar onze kleedkamer. Gelukkig, geen afgelasting!

In de kleedkamer was duidelijk zichtbaar dat iedereen gespannen was, zonder over het kampioenschap te praten, de wedstrijdbespreking gedaan… De warming up uitgezet en toch wel bedacht dat het veld eigenlijk wel HEEL hard is. Tijdens de warming up komt de leider van Vorden naar ons toe gelopen… zijn woorden waren: het is afgelast! Weer totale paniek in de bovenkamer…. hij voegde gelukkig de woorden: maar wij mogen er ook gewoon voor kiezen om te spelen. Snel geroepen dat er gevoetbald moet worden, daar waren de trainers van Vorden het ook mee eens. YES, we mogen!!

Na een goede warming up was het om 09.30 dan eindelijk zo ver, de aftrap van de kampioenswedstrijd. Een rommelig begin maar de overhand was er duidelijk voor ons. We probeerden te voetballen, al was dit lastig met de spanning in de beentjes. Toch konden we nog voor rust scoren. Na meerdere kansen was het raak voor Mick, hij schoot de bal binnen na een goede voorzet. Taak voor ons om de stand op te hogen, dit lukte. Met een geweldige knal van afstand verschalkte Jasper de doelman, 0-2!

In de rust was de boodschap duidelijk: een 0-2 voorsprong is heerlijk maar de overwinning is zeker nog niet binnen.

Na rust begonnen we scherp. Met goed combinatiespel van Kays en Joes bleven we aanvallen. Na opnieuw een pass van de sterk spelende Joes kwam de bal voor de voeten van Jonie, die schoot onberispelijk binnen. De opluchting op het veld en langs de lijn was duidelijk te merken.

Wat volgde was een rommelig restant van de wedstrijd waarin Eyup het voorin vanuit de spits mocht laten zien. En dit deed hij prima, met goede acties en een geweldige kopgoal scoorde hij hier een dikke voldoende. Na de 0-4 kon Vorden nog iets terug doen vanuit een penalty, onze eigen Gijs alias Andries Noppert kon er helaas niet bij.

Het laatste fluitsignaal voelde als een bevrijding. 15 spelers hebben het hele jaar ontzettend hard gewerkt voor dit kampioenschap. Met mooie shirts waar achterop de bekende uitspraak van Wygle te vinden was (#DUIMPJE!), de kampioensschaal, medailles en bekers konden we snel naar binnen waar het een stuk warmer was!

In de kantine van Silvolde ging het feestje nog even door en de huifkartocht maakte dit kampioenschap compleet.

Gijs, Kay, Jasper, Julian, Stijn, Mick, Siem, Guus, Lovis, Kays, Tahsin, Fenn, Eyup, Jonie & Joes, jullie hebben dit kampioenschap ontzettend verdiend!

Laten we er in de hoofdklasse weer een feestje van maken. Wij willen alle ouders, opa’s oma’s en andere supporters bedanken voor de wekelijkse positieve steun.

Op naar de hoofdklasse, op naar nog meer mooie wedstrijden!!

Namens de staf, bedankt!

Volgende week spelen we voor de beker uit tegen AVW’66. We trappen af om 10.00 uur. Komen jullie dan ook weer? Tot dan!