JO12-1 vs RKHVV JO12-2

7064KA
SILVOLDE
tel. 0315-325512

Vandaag mochten we in Silvolde aantreden tegen RKHVV. De start was wat onwennig met wat spelers op andere posities, maar het duurde niet lang voordat ze hun draai gevonden hebben. Met een paar lekkere combinaties werd in een mum van tijd een paar keer gescoord. Dex creëerde veel ruimte voor zichzelf en gaf de bal mooi voor, Lode tikte de bal lekker binnen. Een intrap van Ruben kwam bij Lode, hij draaide weg en scoorde: 2-0. Hierna kwam RKHVV er twee keer mooi doorheen en kon Bas beide keren mooi redden. Er kwam wat meer vechtlust in de wedstrijd met een tackle van Rik op RKHVV en later van RKHVV op Ruben. Ondertussen hadden we de weg weer gevonden naar het juiste doel. Lode draaide weg bij een speler, zette een sprintje in en gaf af op Ward, zijn schot ging maar net naast. Niet veel later stapte Rik goed in en gaf hij een prachtige bal op Ward, nu ging de bal er wel in.

Het tweede kwart begon sterk met kansen van Thijmen, Dylan en Lode. Steeds net niet,
maar er werd goed gevoetbald en gecombineerd. Dex zorgde uiteindelijk voor de 4-0 na een pinball-situatie waarbij de bal er maar niet in leek te willen. Later stonden we al bijna te juichen voor de 5-0 van Lode, maar een verdediger van RKHVV wist de bal nog net uit het doel te glijden. We bleven aanvallen, dit keer met een mooie voorzet van Dylan op Dex, met een prachtig afstandsschot kreeg hij de bal in het net. Even later kwam Thijmen mooi door op rechts en scoorde hij door de bal hoog in de verre hoek te spelen.
In de tweede helft begon RKHVV met een alles of niets poging met een extra spits. Wij
hadden hier geen goed antwoord op. Onze hele organisatie was verdwenen en duels werden onnodig verloren. Tot twee keer toe kwam RKHVV met twee man vrij voor Bas en een van die mogelijkheden wisten ze om te zetten tot doelpunt. Het leek even alsof we weer wakker waren, want niet veel later schoot Ward de bal hoog bovenin de goal. Twee kansen van Lode gingen helaas verloren met een bal net niet goed op zijn hoofd en een te lang doorgezette sprint. Ward maakte dit goed door met een mooie actie zichzelf vrij te spelen en te scoren. Hierna verslapte het weer bij ons en kreeg RKHVV een mogelijkheid om met twee man door te breken en af te ronden.

Het vierde kwart begonnen we nog slapper en vrijwel vanaf de aftrap kregen we de 8-3 om de oren. We kwamen nauwelijks meer aan voetballen toe en leken onder de indruk te zijn van de strijd die RKHVV op het veld neerlegde. De ballen gingen ook steeds weer net naast en over. Ook uit een corner van Ward kopte Rik rakelings over. RKHVV maakte er wel 8-4 van en wij gingen door met ballen net naast en een kopbal in de handen van de keeper. Het slotoffensief was voor ons met een heerlijk bal van Timo op Thijmen en een fantastische goal van links.

Volgende week gaan we er weer tegenaan in Varsseveld. We zijn nog steeds ongeslagen,
maar nemen een hoop aandachtspunten mee na deze wedstrijd.