Groessen JO12-1 vs. JO12-1

6923CK
GROESSEN
tel. 0316-523433

Vandaag mochten we aantreden tegen de JO12-1 van Groessen, ook lange tijd een team dat ons op de voet volgde in de ranglijst. Helaas konden we niet beschikken over wisselspelers en moesten de heren proberen om overeind te blijven om zonder verlies de eerste fase af te sluiten.
Gelukkig werden we al vrij snel in het zadel geholpen. Bj een intrap van Ward bokste de
keeper de bal naar achteren met Fosbury flop en kwamen we al vroeg op 0-1. Ook Noah liet zich al snel zien, maar schoot de bal in de handen van de keeper. Ineens dook Groessen op voor onze goal. Hun speler kon zo doorlopen, maar met een zacht schot was dit geen uitdaging voor onze Bas. Noah probeerde het nog met een voorzet op Lode, maar hij hadc miste net een schoenmaat om deze al inglijdend het doel in te werken. Even leek het of Groessen gelijk kon maken, maar met een oerkreet liet Ruben speler en bal schrikken en belandde de bal wederom niet in ons doel. Een van onze laatste wapenfeiten in de eerste helft was een vrije trap van Ward. Met een vervelend schot maakte hij het de keeper knap lastig. Deze had de bal niet klemvast en zo pakte ook Thijmen zijn doelpuntje mee.

In de tweede helft bedacht Marc een list om het sterk verdedigende Groessen te ontregelen: Lode en Ward werden omgewisseld. Vrijwel gelijk zorgde dit voor gevaar. Lode kon alleen op de goal af en probeerde het eens van een afstand. Zijn bal was niet hard, maar wel geplaatst en zo liepen we uit naar 0-3. Ook Bas werd nog even aan het werk gezet met een afstandsschot, maar dat bleek geen uitdaging voor hem. De laatste kans was voor ons. De keeper van Groessen trapte de bal uit en deze belandde zo in de voeten van Dylan. Hij stoomde op richting doel en wist de bal weer eens met een hard schot in het doel te werken.

Met de laatste wedstrijd achter de rug en een blik op de stand kan je niet anders dan
concluderen dat wij de terechte kampioen van de eerste fase zijn. Onze verdediging heeft de boel potdicht gelaten en zo zijn we het team met de minste tegengoals geworden. Dat
hebben Bas, Ruben, Timo, Rik en Dylan toch maar mooi voor elkaar gekregen. Met
ontzettend veel doelpunten zijn we ook het meest scorende team, deze namen zijn de