JO12-1 VS SP Lochem JO12-1JM

1e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 1

7 oktober 2023 9:30

S. Pennings

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG
tel. 0315-340735

Lange tijd was Lochem onze naaste belager op de ranglijst en met weinig tegendoelpunten was dit op voorhand nog steeds op papier een geduchte tegenstander. Bij winst zouden wij de kampioenen zijn van de eerste fase, maar dan moet die winst er dus wel komen. Donderdag hadden we op de trainingen de verwachting al wat geprobeerd te temperen en ook voorafgaand aan de wedstrijd probeerden we er niet te veel aandacht op te vestigen. Scherpte en de wil om te winnen, daar waren we naar op zoek.

De eerste kans was voor Ward. Hij startte de wedstrijd als spits en vond zichzelf al vrij snel in een situatie dat hij alleen op de keeper af kon. De keeper liet gelijk zien waarom Lochem zo weinig doelpunten tegen had gekregen deze eerste fase. Met een mooie redding voorkwam hij dat wij de score konden openen. Echter, niet lang daarna wist de spits van Lochem weg te lopen bij onze verdedigers en kon hij de 0-1 binnenschieten. Noah was in de aanloop van de wedstrijd ziek geweest, maar wilde deze wedstrijd spelen. Fijn voor ons, want hij deed flink zijn best om de score weer gelijk te trekken. Helaas vond een mooi schot van hem net niet het net. De spits van Lochem reeg de overtredingen aan elkaar en ook bij een uitbraak van Lochem hield hij Rik zo opzichtig vast dat het voor Rik niet te doen was om de bal te veroveren. De spits scoorde helaas uit deze aanval, zo keken we onterecht tegen een 0-2 achterstand aan. Noah had kennelijk voldoende vitaminen naar binnen gewerkt om van een
afstand hard uit te halen: 1-2.

Het tweede kwart was duidelijk voor ons. Dex gaf een bal hard voor op het doel, Lode wist deze bal net niet goed te raken. Ook een nieuwe aanval met Noah belandde tegen de handen van de keeper. We bleven kansen creëren en al het gevaar kwam van onze kant. Zo werkte Thijmen keihard om de bal te veroveren en in ons bezit te houden. Zijn harde werken werd beloond. Hij wist de bal naar Dex te spelen, Dex schoot hard in de richting van het doel, waarop Lode kon afronden.

De tweede helft bracht voldoende strijd met kansen over en weer. Helaas wist Lochem te
scoren na een overtreding van hun spits en keken we weer tegen een achterstand aan. Toch merkten we dat onze spelers niet opgaven, het kon nog steeds alle kanten op. Het was zo spannend dat ik soms zelfs vergat om aantekeningen te maken. Gelukkig wisten we de stand weer gelijk te trekken via Dex na een assist van Ward (dit heb ik moeten navragen bij de spelers). Het slotoffensief kwam van ons. Lode had de bal voor het intikken bij de linkerpaal uit een voorzet van Noah. Een vragenvuur volgde van alle kanten richting de scheids: “Hoe lang nog?” Met nog een minuut te spelen wisten we dat de buit winnen was: kampioen van de eerste fase!