‘’De eerste 70 minuten zijn het belangrijkst’’

6902PA
ZEVENAAR
tel. 0316-524367

Op een regenachtige zaterdag mogen we weer de wei in, wat een geluk hebben wij. Een
uitwedstrijd naar DCS JO14-1 stond op het programma.
De laatste weken in de trein van de JO14-1 weer op gang. Met prima overwinningen op
Varsseveld JO15-1, FC Bergh JO15-1 en afgelopen donderdag tegen SKV JO14-1 was de toon weer gezet.

Helaas zat het weer vandaag absoluut niet mee. Het was koud en nat. Toch was het veld in Zevenaar prima bespeelbaar. Eenmaal aangekomen is de vrijwel fitte selectie van JO14-1 van de leg. Eyup is zijn scheenbeschermer ‘’vergeten’’. Na een error in het hoofd van de staf en nadat de trainer tot 10 had geteld kwam Eyup tot de conclusie dat zijn scheenbeschermer al achter zijn sok zat. Gelukkig maar want wat in de wedstrijd volgt was anders misschien wel niet gebeurd.

De eerste helft ging van start en Eyup, Tahsin en Mick zorgde voorin voor ontzettend veel
dreiging. Dit leverde ontzettend veel grote kansen op maar meermaals was dit niet
succesvol. Achterin stond het redelijk, helaas waren we af en toe niet scherp genoeg waarbij Stijn het erg lastig had tegen de spits van DCS. Lovis zorgde zoals gewoonlijk weer voor de controle op het middenveld en kon meermaals de rust vinden door de bal uit te halen. Joes won vrijwel al zijn duels van de midmid en leverde de bal af bij de sprintende Tahsin of Eyup.

Jasper mocht vandaag beginnen op zijn oude vertrouwde positie op het middenveld en deed dit met veel succes. Een aantal geweldige slidings die ook echt nodig waren werden ingezet.

Na een minuut of 25 was het Tahsin die de bal voorin kon raken en de bal rolde langzaam de goal in, 0-1 voor! In de resterende minuten ging het spel op en neer waarbij DCS ook een aantal mogelijkheden kreeg, geen hele grote kansen.

Na rust ging Kay centraal achterin spelen, wat deed hij het goed. Als een ‘’irritante vlieg’’
zoemde hij constant om zijn tegenstander heen met heel veel balveroveringen tot gevolg. Ook doorgekomen middenvelders durfde hij aan te pakken. Siem en Stijn zaten er ook weer lekker in en het was Julian die soms nog als slot op de deur fungeerde.

Na een minuut of 45 kreeg Eyup de bal in de 16 voor zijn voeten. Met de bal nog in de lucht bedenkt hij zich geen moment. Hij JOEKELT de bal SNOEIHARD in de stang van het hoepeltje! WERELDGOAL! Gelukkig had hij zijn scheenbeschermers gevonden en kon hij ons laten genieten van dit mooie moment, 0-2.

De rest van de wedstrijd hadden we de overhand. Fenn en Jasper speelde in de controle en ook de aanvallers schakelden constant om. 10 minuten voor rust maakte de ontzettend goed spelende Mick de 0-3, erg goed gedaan.

Zoals de kop van dit verslag al zegt: De eerste 70 minuten zijn het belangrijkst! Het gaat
erom dat je 70 minuten lang samen kan werken, aanvallen als het kan en verdedigen als het
moet!

Het middenveld met Jasper, Fenn, Joes en Lovis liet zijn dat het weet wanneer het
controlerend moet spelen. Aanvallend een paar meter terug en werken na balverlies. Als je
dit 70 minuten samen kan brengen dan komen er nog heel veel mooie overwinningen!

Volgende week spelen we in Silvolde tegen ESA JO14-1. We trappen af om 11.15 uur. Tot
dan!