AZSV AD’69 vs. JO12-1

7121WJ
AALTEN
tel. 0543-472100

Deze zaterdag mochten we al in alle vroegte aantreden tegen AZSV. Om 6:30 ging de
wekker, want ons vertrek stond gepland om 7:15. In alle vroegte arriveerden we in Aalten en met een paarskleurende hemel konden we starten met onze warming up.
Het begin van de wedstrijd was voor beide teams een beetje aftasten, maar al snel werden we wakker geschud door een verschrikkelijk hard schot van AZSV op onze Bas. Het was duidelijk dat we iets anders moesten doen om hier vandaag met drie punten weg te lopen. Thijn en Willem maakten een tactische omzetting door Quint en Dylan om te wisselen. Het bleek een gouden zet, want een schot van Dylan op het doel werd door de keeper slecht weggewerkt. Quint kreeg de bal net voor de doellijn op zijn schoen en schoot de bal verschrikkelijk hard in het dak van het doel. AZSV had snel een antwoord met wederom een hard schot op ons doel, deze belandde wonderschoon in de kruising. Niet lang daarna mocht Noah onze corner nemen, hij krulde de bal zo het doel van AZSV in. Lang konden we echter genieten van onze voorsprong, want AZSV kwam sterk door vanaf rechts en gaf een harde bal voor ons doel. Daarop kon een van de twee vrijstaande spelers de bal in ons doel werken.

Het was duidelijk dat AZSV sterker reageerden op de limonade dan wij. Vrijwel gelijk na
hervatting van de wedstrijd werkte een van de spelers van AZSV de bal mooi, maar enigszins gelukkig over Bas heen. Voor het eerst deze wedstrijd keken we tegen een achterstand aan. Enkele dubieuze beslissingen van de scheidsrechter hielpen ons zeker niet, met als hoogtepunt van de scheidsrechter: “Ik kon het niet zien, dus AZSV krijgt de bal.” We bleven onze mannen maar meegeven dat ze niet mee moesten gaan in protesten, schelden en onsportief gedrag. Onze spelers bleven kalm en goed te coachen, ze gingen inderdaad niet mee in dit gedrag. Noah loste het, zoals wel vaker dit seizoen, voetballend op. Hij kwam een- op-een op de keeper af en chipte de bal in de goal. Marc had ook goed overzicht langs de zijlijn. Hij vroeg aan Rik een lange bal en werd op zijn wenken bediend. Noah wist wel raad met deze bal en krulde deze van afstand over de keeper het doel in.

Nog even liepen de gemoederen hoog op langs het veld toen de scheids een harde
overtreding van AZSV wederom niet bestrafte. Onze spelers hielden het hoofd koel, want de mooiste combinatie moest nog komen. Thijmen speelde de bal op Noah, die op zijn beurt Dex wist te vinden. Dex rondde koelbloedig af, een fantastisch staaltje samenspel. Het slotoffensief was vervolgens nog voor AZSV, want ook zij kwamen er goed combinerend doorheen en sloten zo de wedstrijd met 4-5 af.

Op diverse vlakken werden we vandaag uitgedaagd en met een door blessures afgeslankte selectie hebben ze mooi drie punten over de streep getrokken, een groot compliment is wel op zijn plaats. Volgende week spelen we thuis tegen OBW, we kijken weer uit naar een goede pot voetbal.