Oefennederlaag Terborg 1 tegen fitte Duitsers

15 augustus 2016 12:45

Terborg 1 sloot haar eerste trainingsweek af in het Duitse Wesel tegen BSV Viktoria Wesel.

Een half uur later dan gepland werd de aftrap onder warme omstandigheden genomen. Mark koos ervoor om beide helften met een andere opstelling te beginnen. Dit mede door de afwezigheid van enkele vaste selectiespelers. Hierdoor werd een beroep gedaan op enkele spelers uit het tweede elftal.

Eerste helft: Twan; Cas (d. J.), Marne, Yasin, Erkan; Onur, Rik, Saryo; Jimmy, Cas (B.), Jesse.

Terborg schoot uit de startblokken en de scheidsrechter wees binnen twee minuten al naar de stip toen Jesse binnen de 16 onderuit werd gelopen. Rik schoot beheerst binnen voor de snelle 0-1. Nog binnen 10 minuten trok Wesel de stand gelijk middels een uitgespeelde aanval. In het hierop volgende halfuur speelde Terborg onwennig en was duidelijk zichtbaar dat het een eerste (oefen)wedstrijd betrof. Wesel creeërde kans op kans en liep in de eerste helft nog uit naar een 4-1 voorsprong. Lichtpuntje aan de kant van Terborg was Saryo die nog wel 2 schoten op doel wist te lossen, helaas pareerde de keeper deze.

Tweede helft: Twan; Falco, Yasin, Cas (B.), Erkan; Onur, Rik, Marne; Jesse, Kiki, Delano.

In een andere opstelling probeerde Terborg nog terug in de wedstrijd te komen. De eerste 20 minuten van de tweede helft leek dit ook goed te lukken. Rik probeerde het twee keer van afstand en Delano en Yasin misten helaas 1 op 1 met de keeper. Vanaf minuut 70 werd duidelijk dat Wesel een stuk verder in de voorbereiding is. Terborg speelt haar eerste competitiewedstrijd pas over drie weken, Wesel heeft de eerste volgende week al. De krachten bij Terborg waren door een combinatie van het warme weer en de pas gestarte voorbereiding langzaam op. Joris kwam nog voor Twan en Cas (d. J.) verving Onur nog. In het laatste kwartier counterde Wesel naar een 7-1 voorsprong. Het feit dat er zonder grensrechters werd gespeeld kwam het spelen op buitenspelval niet ten goede. Het slotakkoord was nog wel voor Terborg. Jesse zorgde voor de 7-2 na een lange bal van Rik.

Al met al een jammerlijk resultaat maar zo aan het begin van de voorbereiding genoeg punten om mee door te gaan. Wij danken de supporters voor de aanwezigheid en hopen dat er volgende week ook weer zoveel mogelijk aanwezig zijn voor de bekerconfrontatie in Gaanderen met VVG, tot dan!