vv Terborg JO17-1 in Hasselt

21 april 2017 11:30

Een fantastische beleving, een geweldige sfeer en vooral veel voetbalhumor tijdens het weekend in Hasselt. De JO17-1 is terug uit Hasselt en heeft een geweldig weekend beleefd.

Op vrijdag werden de jongens thuis opgehaald om zo hun reis naar Hasselt te beginnen. Ze kregen eerst een rondleiding in het stadion van KRC Genk waar onze Belgische vriend Sjors (Nederlands: JOS) vol passie vertelde over het stadion, de prestaties, zijn eigen pensioen en de historie van zijn voetbalclub, KRC Genk.

Vervolgens ging de JO17 naar het sportpark om te bekijken waar ze de volgende dag zouden gaan spelen. Een mooi sportpark met helaas iets minder goede velden (ook wel knollenvelden genoemd) was de plaats van bestemming. Daarna op zoek naar de school waar we de komende 3 nachten gingen slapen. Na een zoektocht (veel omleidingen) kwamen we uiteindelijk bij de school aan, daar willen we Martin Boersbroek nog voor bedanken, zonder hem zouden we er nooit zijn gekomen!

Luchtbedden oppompen, slaapplaatsen inrichten en vervolgens het avondeten, vooral niet vergeten de deur op slot te laten doen door Wilma. Het avondeten was zeer lekker maar we konden het natuurlijk niet laten om na het eten nog even langs de Mc Donald’s te gaan. Dat doen we namelijk elk jaar. Na de Mc Donald’s hebben de jongens zich buiten vermaakt, een potje voetballen, praten met andere teams en vooral gezellig rondhangen in en rond de school.

De leiding lag al een tijdje op bed te ‘’chillen’’ toen ook de jongens gingen slapen. Helaas waren een aantal luchtbedden lek (toch Jasper ???).

Op zaterdagochtend waren we vrij, ons voetbalprogramma begon pas om 14:30 uur dus we hebben na het ontbijt lekker gezwommen. De begeleiding ging onder het zwemmen op zoek naar nieuwe slippers voor Martin in het centrum van Hasselt. Wij hadden geen zwembad nodig om nat te worden, aangezien het ontzettend regende. Na het zwemmen gingen we terug naar de school om ons klaar te maken voor de wedstrijden.

In de auto’s/busjes, naar het sportpark vol goede moed! In de kleedkamer werd nog gezellig gekletst, de opstelling was bekend en we konden beginnen met voetballen.

Helaas waren de resultaten iets minder positief, we verloren met 2-0 van een team dat kampioen was geworden in de hoofklasse, vervolgens verloren we met 0-1 van een team dat kampioen werd in de 1e klasse en de laatste wedstrijd eindigde helaas ook niet in een overwinning voor ons, de Fransen waren helaas iets te sterk: 2-0.

Een beetje teleurgesteld dropen we af richting de school, echter wisten we dat het zondag moest gaan gebeuren, we speelden dan nog 3 wedstrijden en waren er van overtuigd dat we ze alle 3 zouden winnen/kantelen.

Zaterdagavond hebben we zoals gewoonlijk ook de Mc Donald’s bezocht en hebben we het erg gezellig gehad met een ander Nederlands team die ook in de school verbleef.

Op zondag speelden we onze eerste wedstrijd al om 09:00 uur dat betekende dat we al op 07:00 uur op moesten staan. Voor de leiding was dit geen enkel probleem, maar voor de spelers was dit iets minder. Om 09:08 uur startte de wedstrijd met een iets verwarde scheidsrechter die zelf ook niet zo goed zijn bed uit kon komen. Helaas verloren we de wedstrijd met nog 8 minuten te spelen met 1-0.

Voor de 2e wedstrijd was er een beetje verwarring. De scheidsrechter die ons floot bij de eerste wedstrijd wilde ons graag weer fluiten, helaas mocht dit van de coördinator niet waarna de scheidsrechter teleurgesteld afdroop naar een ander veld, waar hij overigens weer minimaal 5 minuten te laat kwam. De tweede wedstrijd (gespeeld op het hoofdveld van RC Hades) werd gelijk gespeeld met 0-0, een zeer knappe prestatie want de tegenstander stond later in de finale.

De laatste wedstrijd was van groot belang, we moesten het toernooi afsluiten met een goed gevoel. Dat gebeurde, strijd en mooi voetbal werden afgewisseld met prachtige doelpunten. Een mooie 2-0 overwinning. ‘s Middags hebben de jongens heerlijk kunnen ‘’chillen’’ in de school, we willen Oktay trouwens nog even bedanken voor zijn fantastische moppen en muziek, volgende keer graag even van te voren instuderen, zodat je het zelf ook begrijpt!

Zondagavond was het hoogtepunt van het weekend, ook de begeleiding trok zijn sportschoenen aan (na het bezoek aan de Mc Donald’s) en heeft even een voetballesje gegeven. We speelden op het schoolplein een klein toernooitje waarbij de begeleiding duidelijk als winnaar uit de bus kwam. Helaas jongens, volgende keer beter!

Ook hebben we op zondag het jaarlijks terugkerende spel gespeeld en hebben we natuurlijk weer een aantal luchtbedden leeg laten lopen.

De terugreis op maandag verliep voorspoedig. De verhalen na de tijd zijn fantastisch en de sfeer in het team is geweldig. Tijdens het gehele weekend heeft de JO17-1 laten zien een hecht team te zijn, ze nemen het voor elkaar op, ze helpen elkaar maar durven elkaar te wijzen op verantwoordlijkheden. Geweldig jongens, blijf je vooral zo door ontwikkelen en vergeet vooral niet zo veel mogelijk te kantelen!