JO11-2 sluit seizoen af met 3e plaats op het Sligro JO11 toernooi

9 juni 2018 20:00

Na een lang seizoen stond vandaag het Sligro JO11 toernooi bij DZC’68 voor de JO11-2 nog op het programma. In de vroege morgen verzamelden we op Sportpark de Paasberg voor vertrek. De begeleiding en kinderen hiervan hadden het vooral erg zwaar, na een vermeende barbecue de dag ervoor. Ook Hamza was zijn wekker vergeten te zetten en moest thuis nog uit bed geroepen worden door Marcella.

Eenmaal aangekomen bij DZC’68 was Job het team al snel kwijt, waarna een lange zoektocht begon, 18 kleedkamers en 6 velden, waar zal het team gebleven zijn… Gelukkig kwam daar Hamza met de begeleiding aan, die ervoor zorgden dat ook Job nog op tijd aan de aftrap stond.

De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen DZC JO11-8G. Over deze wedstrijd vertellen we maar niet al te veel, het einde van het seizoen was terug te zien in de wedstrijd. Binnen 5 minuten werden 3 grote kansen om zeep geholpen en achterin was het gatenkaas.

Na een halfuur stoeien, ravotten, een goed verzorgd lunchpakketje en tikkertje doen, leken de jongens nieuwe krachten opgedaan te hebben. Tegen VVO JO11-4 zagen we een echt team op het veld staan! Mooie combinaties, plezier, goed keeperswerk en afgemeten steekballen! Iets waar de tegenstander erg veel moeite mee had en we speelden ze dan ook met 3-1 van de mat!

JO11-2

Gelijk hierna speelden we tegen DZC’68 JO11-10. Een team waar we het in de competitie ook al lastig tegen hadden gehad. Met de goede wedstrijd tegen VVO in de benen en de zon die meer en meer doorbrak, was de fut er wel een beetje uit. DZC kreeg veel ruimte, maar scoorde dankzij goed verdedigingswerk van Sander en Hamza  lange tijd niet. Ook Sam kon als keeper veel ballen keren, maar een kopbal was hem funest. Een eerder opgelopen wond op zijn knie zorgde dat er niet gedoken kon worden en de speler van DZC de bal vrij in kon koppen. Hulde voor onze scheidsrechter deze wedstrijd (de jongen in het zwart op de foto), hij bewees dat je op zeer jonge leeftijd al wedstrijden met overwicht kunt leiden, chapeau!!!

Met onze resultaten van vandaag hebben we de 3e plaats in beslag genomen en mocht er een mooie trofee mee naar Terborg genomen worden.

En daarmee komt er een einde aan weer een mooi voetbalseizoen… Als begeleiding hebben we genoten van het plezier waarmee de jongens naar het voetbal komen en dat ze op en langs de velden uitstralen. Het voetbal was niet altijd even mooi voor de ogen, maar we hebben grote stappen gemaakt. Met veel tevredenheid nemen we afscheid van deze groep jongens. We wensen Sam, Emir, Job, Sander, Cas, Hamza, Batuhan, Levi & Bjenze heel veel succes in hun nieuwe team!

JO11-2