Terborg/Silvolde JO13-1 wordt steeds meer een TEAM!

8 september 2018 23:30

Vandaag stond er voor de JO13-1 geen wedstrijd op het programma. Hier baalden de spelers en de begeleiding natuurlijk ontzettend van want er is niets mooiers dan zaterdag op het veld staan.

Wel gaf dit de mogelijkheid om een leuke teamdag te organiseren waarbij teambuilding en plezier voorop stonden. Waar de JO13-1 de afgelopen al heeft laten zien op de trainingen en wedstrijden dat het een prachtig seizoen kan gaan worden, blijft het natuurlijk een feit dat 2 clubs elkaar gevonden hebben en dat de spelers elkaar nog niet allemaal goed kennen. Een mooie dag om hier een beetje verandering in te brengen.

Er werd begonnen met een speedsoccer toernooi in het Sourcy Center in Zieuwent. Het team, inclusief begeleiding was opgedeeld in 4 teams.

Teamdag JO13-1

Tijdens de wedstrijden was te zien dat plezier en winnaarsmentaliteit elkaar snel troffen. De een wilde alle wedstrijden winnen terwijl de ander het speedsocceren niet zo serieus nam.

Teamdag JO13-1

Een prachtige ontwikkeling waarbij uiteindelijk toch bleek dat iedereen veel plezier heeft gehad ongeacht de resultaten. Na de wedstrijden in het Sourcy Center waarbij de nodige panna’s uitgedeeld waren en ook de begeleiding meermaals was uitgelachen om hun soms behoorlijk lompe optreden in het veld, gingen we terug naar de club.

Op de club hebben we de buiken goed gevuld en vervolgens zijn we overgegaan tot het volgende onderdeel. Een opdracht waarbij we elkaar een stuk beter hebben leren kennen.

De spelers van Silvolde en Terborg gingen elkaar interviewen in tweetallen. Ze stelden elkaar 5 vragen, de vragen gingen over voetbal maar ook over andere interesses en bijvoorbeeld over school. Nadat de interviews waren afgenomen was het de bedoeling dat iedereen voor de hele groep iets over een ander ging vertellen. Wat was dat een groot succes!! Alle 13 spelers hebben fantastisch gepresenteerd. Er werden serieuze vragen gesteld maar er werd ook veel gelachen. Goed om te zien dat iedereen veel respect voor elkaar heeft.

Als afsluiting hebben we een heerlijk ijsje gegeten bij onze top sponsor Daisy’s. We willen Daisy’s (Twan) hiervoor ontzettend bedanken, de ijsjes waren verrukkelijk!

Teamdag JO13-1

Na een zeer geslaagde dag kunnen we als begeleiding terugkijken op een goede start. Er zijn tot nu toe wedstrijden gewonnen maar ook verloren, een ideale situatie waarbij we ons als team, individuele speler en begeleiding kunnen ontwikkelen. Het beloofd een gezellig en leerzaam seizoen te worden, op naar volgende week!

Lees meer over:
jo13-1