Koninklijke onderscheiding uitgereikt aan vrijwilligers van VV Terborg!

26 april 2019 15:15

Zijne Majesteit de Koning heeft behaagd, te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.” (oud) vrijwilligers Jan en Mieke Veenink en Frans Duvigneau. Wij als vereniging uiteraard trots zijn op deze kanjers met hun grote geel-zwarte hart!

Hieronder het stukje van onze burgemeester Otwin van Dijk.

Jan Veenink (69 jaar)
Jan was van 1989 tot 2010 actief als vrijwilliger voor voetbalvereniging Terborg. Jarenlang verrichtte hij allerlei hand- en spandiensten ten aanzien van de gebouwen en velden, was jeugdleider van diverse teams en actief in de kantine. Al sinds 1989 is Jan actief als vrijwilliger van het Terborg Toernooi en sinds 2007 ook als bestuurslid. Als manager accomodatiezaken en lid van het organisatieteam is hij onder meer verantwoordelijk voor de velden, de coördinatie op- en afbouw, de kleedlokalen en de horeca.
Van 2003 tot 2008 zette Jan zich ook in voor voetbalvereniging VVG ’25 uit Gaanderen.
Sinds 2012 kan woonzorgcentrum De Schuylenburgh in Silvolde vele uren per week rekenen op zijn inzet. Hij ondersteunt de technische dienst met allerlei klussen en maakt deel uit van de vrijwillige vervoersdienst.

Mieke Veenink-Vrendenbarg (67 jaar)
Mieke gaf van 1979 tot 1994 bijbelklas aan heel jonge kinderen op de zondagschool Hervormde Parochie in Terborg. Net als haar echtgenoot Jan was ze van 1989 tot 2010 actief als vrijwilliger voor voetbalvereniging Terborg en bleef zij zich, ook na 2010, inzetten voor het Terborg Toernooi. Jarenlang was zij leider en wedstrijdcoördinator bij de jeugd en lid van de schoonmaakploeg van kantine en kleedkamers. Mieke organiseert de gehele catering rondom het Terborg Toernooi, assisteert bij de muntenverkoop en
entreekassa en verzorgt de schoonmaak. Jan en Mieke hebben diverse malen hun huis opengesteld als gastgezin voor de sporters die deelnemen aan het toernooi.
Voor voetbalvereniging VVG’25 is Mieke ruim 15 jaar actief geweest als wedstrijdsecretaris, zat in het jeugdbestuur en was leidster/trainster van de jongste pupillen op het veld en in de zaal. Dankzij haar hebben vele jeugdleden een mooie voetbaltijd gehad. Ook woonzorgcentrum De Schuylenburgh kan veel uren per week rekenen op haar inzet. Ze helpt dan onder meer in de kapsalon.

Frans Duvigneau uit Terborg (73 jaar)
Frans zat (vanaf 1969) ruim 30 jaar in het bestuur van volleybalvereniging Vollverijs, was
scheidsrechter voor de club en het district en trainde de ‘Heren1’. Vanuit zijn betrokkenheid bij Vollverijs was hij ook wedstrijdcoördinator en organisator/initiatiefnemer van de recreantentoernooien van de Nederlandse Volleybal Bond. Meer dan 35 jaar is Frans betrokken bij en zet hij zich in voor Voetbalvereniging Terborg. Als bestuurslid, als leider, in de kantine(commissie) en voor de (leden)administratie. Maar ook voetbalteams uit Doetinchem konden rekenen op zijn inzet. Sinds 2004 leidt Frans als wedstrijdleider van bridgeclub Ruiten Troef onder meer de wekelijkse speelavonden. Verder zet hij zich in als vrijwilliger bij het stembureau, geeft hij Nederlandse (bij)les aan volwassen allochtonen, surveilleert hij bij centrale toetsmomenten en biedt hij hulp bij de inname van boeken aan het einde van het schooljaar op een school in Doetinchem.