Hoezo geen derby’s?

24 augustus 2020 0:00

Terborg 1 speelt dit seizoen voor het eerst in de clubgeschiedenis op zaterdag in plaats van zondag. Een gewaagde stap, maar een stap die gericht is op de toekomst. Vele reacties kwamen voorbij, het overgrote gedeelte was positief maar de uitspraak ‘’dan zijn er geen derby’s meer’’ kwam ook vaak naar voren.

Maar hoezo geen derby’s? Aanstaande woensdag speelt Terborg een echte derby. Er staat namelijk een oefenwedstrijd tegen vv Etten op het programma. Na de oefenwedstrijden tegen de Paasberg, ZZC’20 en de geweldige winst op het toernooi van RKPSC staat de wedstrijd tegen de ploeg van trainer Sander van Aken op het programma.

Vorig seizoen zaten Terborg 1 en Etten 1 nog bij elkaar in de competitie. Ook toen werd er gespeeld op sportpark de Treffer. De ploeg van toenmalig trainer Jan Stern speelde een erg sterke wedstrijd. Door doelpunten van Jeroen Graafland (2x) & Nick Overbeek wonnen de geel-zwarte met 1-3. Beide spelers zitten nu nog bij de selectie en willen dit kunstje ongetwijfeld nog eens over doen.

Wil je dus weer een echte derby zien, wil jij weten of de ploeg van trainer Vincent Selhorst klaar is voor de beker en de competitie, kom dan aanstaande woensdag 26 augustus kijken!

De aftrap is om 20:00 uur op sportpark de Treffer in Etten. Er worden maximaal 250 toeschouwers toegelaten en er wordt natuurlijk rekening gehouden met alle richtlijnen rondom het corona virus.