Bloedstollend spannende speelronde in Coronacup JO8/JO9

28 november 2020 18:30

Vandaag de dag stonden de wedstrijden Ajax – AZ en PSV – Feyenoord op het programma. Al voor het eerste startsein gegeven was, stonden de koppies al op strak.

Job Schwartz voelde het de hele week al aan Ajax zou gaan winnen van AZ en ook coach Ben zou er alles aan doen om vandaag niet te verliezen. Al moest hij Rik, Thijmen, Ilja, Neva, Tess, Jesse of Quint eigenhandig stoppen, vandaag was de dag aangebroken dat AZ niet ging winnen!

Weinig verassend dus dat vanmorgen Ajax de score opende…  een prachtige aanval werd formidabel afgerond door Job Schwartz. Het team van Ajax was door het dolle heen en dit smaakte naar meer. AZ kwam tot mooie aanvallen en er werden mooie onderlinge duels uitgevochten. Goalie Bas moest de nodige reddingen maken en ook de verdediging werkte de nodige ballen weg, maar een goed getrainde corner van team AZ (een voorzet van Thijmen met snoeiharde kopbal van Rik in de hoek) zorgde toch voor de gelijkmaker. Niet getreurd, want het spel bleef even indrukwekkend. Loek verdedigde alsof zijn leven ervan hing, Sem wist vele ballen bij Rik en Thijmen voor de voeten weg te halen en Dex passeerde, passte en liep vrij om ervoor te zorgen dat er meer doelpunten gemaakt konden worden. Dit gebeurde ook en nog voor het rust was, stond Ajax op een 4-2 voorsprong!

Dit heeft zich al vaker voorgedaan, AZ dat het moeilijk heeft in de eerste helft, maar de tweede helft moeiteloos voorbij de tegenstander hobbelt… niks was nog beslist en Ben motiveerde zijn team om nog net dat beetje meer te geven de tweede helft. Ditzelfde gebeurde aan de kant van AZ waar Kylian en Lisa het team opzweepten om nog 20 minuten volle bak te gaan. Als gladiatoren kwamen de teams de rust uit. Er werd geknokt voor iedere meter, prachtige aanvallen van AZ, snoeiharde goals van Job en opnieuw spectaculaire reddingen van Bas. Het was een wedstrijd waarbij niemand een stapje terug deed en iedereen gebrand was om de overwinning binnen te halen. Een prachtige pot voetbal, zoals je hoopt ze iedere week te zien, eindigde in 7-7!

Dus ja het eerste puntverlies voor AZ is een feit, een mooie wedstrijd, met goed voetbal, maar vooral complimenten voor het fantastisch spelende Ajax vandaag! Teamwork, geen stapje terugdoen en alles geven ondanks dat je tegen de gedoodverfde nummer 1 speelt, chapeau!

Oohja er was nog een wedstrijd deze morgen.. PSV en Feyenoord maakten er eveneens een spannend potje van! Niet alleen op het veld was het een echte wedstrijd, maar ook ernaast. Coaches Dennis en Nico maakten het elkaar goed lastig deze morgen: op onoplettende momenten elkaars wissels omgooien, keepers afleiden, spelers ompraten en sjoemelen met tussenstanden. Alles maar ook echt alles, werd er aan gedaan om vandaag te winnen. Op het veld ging het eveneens hard tegen hard. Dylan opende de score met een snoeihard schot op goal, keeper Nora kon er alleen nog maar voor bukken. Even nagenieten van het doelpunt was er voor Feyenoord niet bij, of werd er juist iets te veel nagenoten, want nog geen minuut later herhaalde Noah hetzelfde kunstje aan de andere kant. Snoeihard werd de bal in de hoek geschoten, waarmee hij keeper Beaudine het nakijken gaf. Een spelbeeld dat niet meer verdween. Het spel kent geen rust en iedere speler is er op gebrand om te winnen. PSV voor hun eerste overwinning en Feyenoord om aan te haken voor een finaleplaats… met het geluk van een onoplettende keeper of toch die iets langere speeltijd, was het geluk vandaag aan de zijde van Feyenoord, een 9-8 overwinning werd tot diep in blessuretijd vastgehouden, hoe graag de coaches ook wilden dat PSV nog zou scoren… het gebeurde niet!

En jaa Nico je had gelijk, hadden we ons aan de tijd gehouden, was deze wedstrijd wel in een gelijkspel geëindigd πŸ˜‰

Op naar volgende week! In de return van de klassieker wordt bepaald of Ajax of Feyenoord zich plaatst voor de finale. PSV is nog altijd op zoek naar de eerste overwinning en gaan het AZ lastig proberen te maken.