Statement van het bestuur van vv Terborg

3 december 2019 20:30

Hieronder het statement van het bestuur naar aanleiding van de wedstrijd tegen AD '69 van afgelopen zondag.

Statement bestuur vv Terborg

Terborg, dinsdag 3 december 2019

Afgelopen zondag is in Aalten de wedstrijd AD 69- vv Terborg gespeeld.

Zoals een ieder heeft kunnen lezen is deze wedstrijd voor vv Terborg zeer negatief verlopen.

De wedstrijd werd niet alleen verloren, één van onze spelers werd ook met rood van het veld gestuurd.

Dit gebeurde nadat eerst de grensrechter werd beledigd en gespuwd , waarbij vervolgens de scheidsrechter een duw heeft gekregen. Hierdoor is hij ten val is gekomen.

Dergelijk gedrag accepteren wij als club niet en keuren wij ten zeerste af. De speler heeft hiermee onze club en ook zichzelf in een negatief daglicht gezet.

Zondagavond hebben wij als bestuur gebeld met alle betrokken partijen om excuses aan te bieden uit naam van de vereniging.

Maandagavond hebben wij een gesprek gehad met de betreffende speler, Furkan Yeter.

Furkan was zichtbaar ontdaan door zijn eigen gedrag en is zich terdege bewust van het feit dat hij onze club in diskrediet heeft gebracht door zoals hij zelf zegt 'belachelijk  gedrag.' Furkan heeft daarbij ook aangegeven zijn persoonlijke excuses aan te willen bieden in een gesprek met alle partijen. Maandagavond hebben wij contact gehad met de grensrechter van AD'69 en er volgt deze week met hem een persoonlijk gesprek. Ook de scheidsrechter is benaderd en ook hier zal deze week een gesprek mee worden gevoerd. Verder zal Furkan in gesprek gaan met de spelersgroep van Terborg 1 en onze hoofdtrainer om zijn excuses aan te bieden.

Met betrekking tot de strafmaat die wij als vereniging op wilden leggen aan de speler was onze initiële reactie zondagavond dat de club de speler wilde royeren. Na het gesprek van maandagavond hebben wij als bestuur hierin onze mening bijgesteld.

Wij vinden het naast het gegeven dat de speler zeer schuldbewust is ook volwassen dat hij persoonlijk actie onderneemt naar alle betrokken partijen om zijn excuses te maken. Furkan heeft de leeftijd van 21 en verdient in onze ogen een tweede kans, waarbij wij als bestuur bereid zijn om hem persoonlijk te helpen. Daarbij gaan wij ervan uit dat dergelijke excessen in de toekomst niet meer plaats zullen vinden.

De strafmaat die wij Furkan hebben opgelegd is dat hij dit seizoen niet meer voetballen mag bij vv Terborg.

De straf die hij door de KNVB opgelegd krijgt zal hij accepteren, evenals de maatregel die wij als club hebben genomen.

Bestuur vv Terborg

Lees meer over: