Sensationele tweede speeldag van de Champions League!

7 maart 2021 20:00

De tweede speeldag van de Champions League mag met recht sensationeel genoemd worden. Topwedstrijden stonden op het programma en de teams die in de eerste ronde hadden verloren hadden vandaag de kans om het recht te zetten.

Vandaag speelde Liverpool tegen PSG. PSG won vorige week na een geweldige comeback met 3-2 van Bayern München. Liverpool ging vorige week kansloos onderuit tegen Real Madrid. Echter, vandaag was het Liverpool dat de punten kon pakken, met een mooie 1-0 eindstand. Wel is het belangrijk om te zeggen dat PSG nog genoeg kansen had om de 1-1 te maken.

Bayern München en Juventus maakten er een waar spektakel van. Voor de neutrale kijker (volgens mij alleen Roel van Holen die alle randzaken geweldig regelt) was het een genot om naar te kijken. Een fantastische 5-5 eindstand, bijna de Menze stand van (6-6).

De laatste wedstrijd van vandaag was Real-Madrid tegen Barcelona. El Clásico bleek een ware thriller. Op de eerste speeldag speelde Real Madrid Liverpool totaal weg. Vandaag was het Barcelona dat geweldig op voorsprong kwam met 1-3. Tijdens de rust bedachten trainers Wesley & Jip een tactisch foefje. Centrale verdediger Julian maakte zijn opwachting in de spits en liet zien dat de trainers het bij het juiste eind hadden. Met een loepzuivere hattrick zorgde hij ervoor dat de 3 punten alsnog naar Real Madrid gingen vandaag.

Op naar volgende week, op naar speelronde 3, op naar nog meer verrassingen!

Punten

Real Madrid FC

PSG

Liverpool