Uitleg stemmen jeugdleden m.b.t. het fusieplan

2 januari 2024 13:45

Beste ouder(s), verzorger(s) van jeugdleden,

Graag vragen wij uw aandacht voor de stemronde m.b.t. de fusie voetbalvereniging Terborg en Sportclub Silvolde: Lees onderstaande graag goed door.

Beslis mee over de fusie

Zoals je waarschijnlijk hebt meegekregen, zijn vv Terborg en Sc. Silvolde al een geruime tijd voornemend om te fuseren. Onlangs heb je hierover via de mail een fusieplan ontvangen met de mogelijkheid om hierover vragen te stellen of opmerkingen te maken. In januari zijn er bij beide verenigingen bijzondere ledenvergaderingen gepland, waarin je zoon of dochter kan meebeslissen over deze fusie. Er wordt gestemd over het fusieplan, de nieuwe statuten en daarmee de start van het definitieve traject tot fusie. Een uitnodiging en een definitieve versie van het fusieplan heb je op 30 december ontvangen.

Door verschillen in de huidige statuten van beide verenigingen, zijn er verschillen in de manier van stemmen.  Lees daarom hieronde de tekst die voor je zoon of dochter van toepassing is.
Deze stemming bepaalt de toekomst van beide verenigingen en het voetbal in Silvolde en terborg. De aanwezigheid van je zoon of dochter wordt daarom zeer op prijs gesteld.

Jeugdleden Sc. Silvolde

Op maandag 15 januari is er voor de leden van  Sc. Silvolde een bijzondere ledenvergadering waarin gestemd wordt over het fusieplan en start van het defenitieve traject tot fusie. Voor een geldige stemming, dient minimaal 2/3 van de leden aanwezig te zijn. Zijn er onvoldoende leden aanwezig, vindt er een week later op maandag 22 januari een vervolg stemronde plaats. De uitkomst van deze vervolgronde is bindend ongeacht het aantal aanwezigen. Een besluit tot goedkeuring van het plan behoeft ten minste  tweederde van de uitgebrachte stemmen. Stemmen bij volmacht is bij sc. Silvolde niet toegestaan.

Jeugdleden v.v. Terborg

Op maandag 22 januari is er voor de leden van Terborg een bijzondere ledenvergadering waarin gestemd wordt over fusieplan en start van het defenitieve traject tot fusie. De uitkomst van deze stemming is bindend ongeacht het aantal aanwezigen leden. Ieder jeugdlid vanaf 16 jaar is stemgerechtigd. Een stemgerechtigd jeugdlid heeft één stem. Ieder stemgerechtigd seniorlid, leeftijd vanaf 18 jaar, telt voor drie stemmen. Leden jonger dan 16 zijn niet zelfsandig stemgerechtigd, maar kunnen hum stemrecht, tellend voor één stem, door hun wettelijk vertegemwoordiger laten uitoefenen. Deze wettelijke vertegenwoordigers hebben daartoe het techt van toegang tot de algemene ledenvegadering.

Lees meer over:
samenwerking