Jouw logo straks het sv Wisch logo???

14 maart 2024 5:45

Beste Leden,

De leden van Sportclub Silvolde en Voetbalvereniging Terborg hebben ingestemd met het fusieplan. In april vindt de definitieve stemming plaats over de fusie van beide moederverenigingen tot Sportvereniging Wisch, en wordt bij instemming de fusie aangevraagd bij de KNVB. Het is nu tijd om een volgende stap voor te bereiden, namelijk het ontwerpen en kiezen van het logo van de nieuwe vereniging.

Eerder vroegen wij de leden van beide verenigingen al om een keuze te maken tussen drie mogelijke tenues. We ontvingen veel reacties en zien onze teams nu in een prachtig tenue spelen.
Daarna werden de leden uitgenodigd om de naam van de nieuwe vereniging te bedenken. Ook hierop kregen we veel respons. Uiteindelijk werd de naam sv Wisch met een grote meerderheid verkozen.

Voor het logo willen we een soortgelijke route bewandelen. Daarbij vinden we het belangrijk dat iedereen die wil bijdragen mee kan doen, ongeacht grafische vaardigheden. Het ontwerpen en kiezen van het logo doen we in een aantal stappen:

1. De leden worden uitgenodigd een schetsontwerp voor het logo in te dienen, vergezeld van een korte tekst die vertelt wat de gedachte achter de schets is. De schets kan bv met potlood, stift of een kwast getekend zijn, of digitaal. Artistieke vaardigheden zijn in deze stap niet het belangrijkst, maar de gedachte achter de schets.
  2. Een commissie bestaand uit o.a. bestuursleden van de SSA kiest de drie meest veelbelovende concepten.
  3. Een grafisch ontwerper werkt de drie concepten uit tot een drietal voorlopige ontwerpen. Mogelijk worden elementen van de schetsontwerpen gecombineerd om tot een nog beter resultaat te komen.
  4. De leden worden uitgenodigd het favoriete logo te kiezen.
  5. Een grafisch ontwerper vormt het gekozen logo om tot het definitieve, professionele ontwerp.

We zoeken een logo dat:

• Uitstraalt waar sv Wisch voor staat.
  • Aanspreekt.
  • Geschikt is om als uithangbord te dienen voor de vereniging op de website, sociale media, kleding en andere uitingen.

nieuwelogohl.jpg
Het streven is om het definitieve logo beschikbaar te hebben voor de start van het nieuwe seizoen, 1 augustus. Daarom willen we nu de eerste stap zetten en nodigen we je uit om je schetsontwerp met een verklarende tekst uiterlijk zondag 7 april in te dienen bij: [email protected] .

Degene, die het schetsontwerp voor het uiteindelijke logo heeft ingediend, ontvangt een toepasselijke prijs. Als je voor deze prijs mee wil doen, vermeld dan ook graag je naam en geef een toelichting waarom je het logo dat je voorstelt passend vindt. Je kunt meerdere ontwerpen insturen!

Gebruik je creativiteit. Alvast bedankt.

Besturen Sportclub Silvolde en Voetbalvereniging Terborg

Lees meer over: