3 punten na een afschuwelijke pot in Nijmegen!

Oranje Blauw 1

Terborg 1

10 oktober 2020 14:30

Onbekend

Op een regenachtige zaterdagmiddag werd een dramatische wedstrijd vanaf Terborgse zijde toch omgezet in 3 punten.

In de 25ste minuut kwam Oranje-Blauw al met 10 man te staan na een dribbel van Stijn, die werd neergehaald nadat hij 1 op 1 met de keeper stond. 10 minuten later scoorde Stijn in de 40ste minuut de openingsgoal. Een vlotte aanval via de rechterkant resulteerde in een makkelijke binnenschuiver.

Na rust begon een memorabele tweede helft.

Oranje-Blauw kwam al snel op gelijke hoogte na een lange bal die niet goed werd verwerkt. Zo stond het gelijk, en zakte de thuisploeg in zodat het moeilijk werd voor Terborg om goed positiespel te spelen. Het lukte echter toch om weer op voorsprong te komen. Een aanval via Jeroen en Stijn werd uiteindelijk via laatsgenoemde afgerond: 1-2.

De 2-2 viel echter direct na de aftrap van Oranje-Blauw. Een zondagsschot van de slechtste voetballer die we ooit hebben gezien belandde uiteindelijk in het dak van het doel: 2-2.

Na de 2-2 werd het een wedstrijd met veel overtredingen en slecht voetbal van beide kanten. Er kwamen kansen voor beide partijen, maar werden niet afgerond. Totdat een aanval van Terborg via Jeroen en Tim Wormskamp van de lijn werd tegengehouden door de keeper. Althans, de verdediger van Oranje-Blauw dacht dat hij de keeper was. Dit resulteerde in een penalty en een rode kaart (video) Oranje-Blauw kwam met 9 man te staan en Jeroen mocht van 11 meter aanleggen om de 2-3 te maken. Dit ging echter mis, de keeper bleef in het midden van de goal en pakte de pingel.

Met nog 10 minuten op de klok begon het slotoffensief van Terborg. Een snelle aanval via Siemen en Tim W werd uiteindelijk met rechts door Jeroen binnengeschoten: 2-3. De ontlading bij Terborg was groot, en de spelers van Oranje-Blauw zagen het niet meer zitten. Het werd na de 2-3 ook niet meer spannend, Yasin zorgde namelijk al snel na de goal van Jeroen voor de 2-4 door langs de keeper te gaan en rustig binnen te schuiven.

Een slechte wedstrijd wordt uiteindelijk dus toch omgezet in 3 punten. Volgende week zijn we vrij, en de week daarna treden we aan tegen AZ.

Jeroen 1x
Yasin 1x