JO11-3 lekker uit de startblokken!

FC Dinxperlo JO11-3JM

ST: Terborg/Silvolde JO11-3G

5e klasse AR

12 september 2020 8:30

Onbekend

Gisterenochtend was het dan eindelijk zo ver; na de Corona- & zomerstop mochten we na bijna 6 maanden dan eindelijk weer eens voor het “eggie”! Jiiiiiha!!!

De eerste competitiewedstrijd stond op de het programma, uit tegen FC Dinxperlo JO11-3

Die ouders wie dachten zich dit seizoen op de vroege zaterdagochtend nog eens lekker een keer om te kunnen draaien in hun nest nadat hun kroost de overstap had gemaakt van de JO9 naar de JO11 (alleen Jorn en Eymen 2e jaars JO11), kwamen er bekaaid vanaf.

Al om 08.30 uur ging het balletje rollen op Sportpark ’t Wellink te Dinxperlo, hetgeen resulteerde in een vertrektijd van 07.50 uur.

Het sportpark van deze nieuwe Fusieclub FC  Dinxperlo lag er fraai bij, met o.a. een mooie nieuwe kantine. En het was een mooi gezicht om al hun jeugdteams te zien in hun nieuwe tenue (voor de Karl Lagerfeldjes onder ons: zwart shirt met de juiste snit, met een turquise verticale streep).
Nog een paar weekjes, en dan loopt ook onze jeugdafdeling er ook super gaaf bij in ons prachtige nieuwe tenue!

Om 08.30 uur werd er afgetrapt. Van meet af aan waren wij de bovenliggende partij, FC Dinxperlo kwam er amper aan te pas.
Het duurde dan ook niet lang voordat de handjes van de meegereisde supporters voor het eerst de lucht in konden; nadat Sven de bal uit hem door hem genomen corner voor de 2e keer voor de goal slingerde controleerde Onne de bal goed en verschalkte de Dinxperse-goalie; 0-1.

In het eerst kwart van de wedstrijd (de JO11 speelt 2 helften van 30 min, met na 15 min. een time-out) troffen we nog 1x doel. Nadat Eymen en Sven op het middenveld goed vol druk op de tegenstander hadden gezet, veroverde Eymen dat bal en wist daarna met een diepe steekpass Onne vrij baan te bieden richting het vijandige doel. Onne bleef oog in oog met de keeper koelbloedig en scoorde de 0-2.

Na de time-out had Eymen het even op z’n heupen. Hij soleerde dribbelend het halve veld over en roste vervolgens de bal droog binnen; 0-3.

Na een 1-2-tje tussen Sven en Gijs denderde Sven op rechts (niet voor de eerste keer deze ochtend) door naar de achterlijn en slingerde de bal lekker voor het doel.
De bal kwam voor de voeten van Eymen, die direct de trekker overhaalde. Helaas spatte zijn kanonskogel uiteen op de kruising. Een kleine 10 seconden later zat het Eymen weer niet mee, dit keer belandde zijn ferme poeier op de lat. Zo bleef het vooralsnog 0-3.

Even later was het na wederom een lekkere voorzet van Sven vanaf de rechterflank wel raak.
Dieke zag de voorzet over de doelman heen draaien en prikte bij de 2e paal (denk met haar knie) de 0-4 binnen.

Uit het niets was daar ineens een zeldzame uitbraak van FC Dinxperlo.
Gelukkig was onze goalie Siem super scherp, en hield hij zijn doel schoon en de 0 op zak.

Kort hierna was het aan de andere kant wel weer raak. Sven veroverde de bal, keek even op en legde de bal vervolgens van een behoorlijke afstand bekeken met zijn linker in de rechteronderhoek; zo stond er met rust een comfortabele 0-5 voorsprong op het scorebord.

Ondanks deze ruime voorsprong was de honger naar meer doelpunten na rust uiteraard nog niet gestild.
Er werd door iedereen goed druk gezet op de bal, waarna Onne op rechts met de bal aan de haal ging en de 0-6 in de touwen schoot.

Nadat er goed werd opgebouwd van achteruit door onze sterke laatste linie (o.a Jorn, Gijs, Stan) legde Gijs het balletje goed breed op Stan. Stan speelde de bal naar de vrij staande Anouk.
Anouk draaide goed weg, maar helaas miste haar inzet net de kracht om de doelman te verschalken; de bal bleef in de doelmond liggen. Maar Onne was er als de kippen bij om dit cadeautje op zijn verjaardag in ontvangst te nemen en tikte eenvoudig de 0-7 binnen.

Na een corner van Onne kwam de bal bij Dieke. Onze Dieke Martens kapte haar tegenstander uit en scoorde bekeken de 0-8.

Stan, onze Tagliafico in de dop, stond verdedigend weer eens zijn mannetje en passte de bal naar Jurre. Jurre controleerde de bal, hield het overzicht vanaf de linkerflank en legde de bal met een perfecte voorzet voor Onne op een presenteerblaadje; 0-9.

Zo bleef het doelpunten regenen in Dinxperlo. Na rust had de Dinxperse-goalie al een aantal keren met goede reddingen tegentreffers weten te voorkomen, maar de dubbele cijfers konden ondanks dat niet uitblijven.
Stan achtte de tijd rijp om ook maar eens een doelpuntje mee te pikken en schoot vanaf een meter of 15 de 0-10 in de touwen!

Anouk was na een sterke dribbel dicht bij de 0-11, maar de keeper was een sta-in-de-weg en bracht knap redding.

Voor het laatste fluitsignaal was daar nog 1x het neusje voor de goal van Dieke; zij bracht de eindstand op 0-11.

Goed gedaan toppers!!!

Op naar zaterdag, dan spelen we om 09.45 uur thuis (in Terborg) tegen DZC’68 JO11-9.
#D’ran #ZaterdagIsDeMooisteDagVanDeWeek