Terborg/Silvolde JO17-1 wint derby tegen VVG

3 oktober 2020 14:45

R. (Robin) Smienk

Onbekend

Na de overwinningen van de afgelopen weken tegen FC Bergh (2-1) en SC Rheden (0-2) speelden we deze week tegen VVG’25 JO17-1, de echte derby.

In eerste instantie zouden we spelers uitlenen aan de JO19-1, dit ging op het laatste moment niet door waardoor we met onze eigen selectie aan konden treden, de wedstrijd tegen VVG is natuurlijk een echte derby en iedereen wilt deze wedstrijd winnen.

De trainingsweek was goed, voor het eerst was Peter, onze nieuwe keeperstrainer aanwezig. We trainden weer fanatiek en wedstrijdgericht. Maandag werden de spitsen onder handen genomen, ze waren scherp en scoorden veel, je hoopt dan dat dit terug is te zien in de wedstrijd van vandaag en dat bleek…

Nadat de overheid bekendmaakte dat er helaas geen supporters meer aanwezig mogen zijn bij de wedstrijden was het leider Amar die met een creatief idee kwam. We gaan de wedstrijden streamen zodat de ouders thuis mee kunnen kijken. Het idee werd goed ontvangen bij de ouders. Zo gezegd ,zo gedaan. De ouders konden de derby vanuit huis kijken.

De eerste helft was slap, VVG speelde ‘’angsthazen voetbal’’ en hanteerde de gehele wedstrijd te lange bal. Het was wel VVG die de tweede ballen telkens won maar vervolgens ook weer snel de bal verspeelde. Verder gebeurde er in de eerste helft weinig. Er werden nauwelijks tot geen kansen gecreëerd en het spel was absoluut niet denderend.

De tweede helft was interessanter. We begonnen de duels meer te winnen en kregen kansen. Het was spits Thijs die dan ook de zeer terechte 1-0 kon maken, een knappe goal.

Toen begon VVG wat aanvallender te spelen (wel een heeeeel klein beetje maar hoor),  dit resulteerde echter niet in veel kansen. Romijn kwam vlak voor rust in de ploeg en liet zien over veel snelheid te beschikken. Hij zorgde voor het gevaar aan de kant van Terborg/Silvolde.

Uit een standaardsituatie kon VVG op gelijke hoogte komen, tegen de verhouding in maar het gebeurde toch, niet opgeven, altijd blijven doorgaan!

Na de 1-1 was het zoals de gehele tweede helft de thuisploeg die wilde aanvallen. Dit resulteerde in kansen, Romijn schoot op de paal (2x) waarna de bal weer terug in het veld kwam. Deze keer wist spits Thijs de bal niet tussen de palen te krijgen.

Langs de kant riepen trainers Kevin & Joey constant dat die ene kans nog wel zou komen. En dat bleek. In de laatste minuut werd spits Thijs goed ingespeeld. Hij creëerde zijn kans zelf en schoot de bal netjes binnen langs de keeper van VVG. Een uitstekende goal, lekker hoor!

De emotie die loskwam bij de goal was geweldig. Spelen tegen neefjes, oud ploeggenoten, klasgenoten en dan ook nog winnen. Ook de staf was enthousiast, sprong 2 meter de lucht in en schreeuwde het uit (tegen de regels in, excuses!)

De 3 punten blijven op sportpark de Paasberg, zeer terecht!!

Volgende week spelen we uit tegen Ulftse Boys, de wedstrijd wordt gespeeld in Varsselder. Tot dan!