Dagelijks Bestuur van SV Wisch stelt zich voor

4 april 2024 20:15

Binnenkort spreken de leden van Sportclub Silvolde en Voetbal Vereniging Terborg zich uit over de definitieve fusie tot Sport Vereniging Wisch. Bij een positieve stemming wordt dan de aanvraag tot fusie bij de KNVB gedaan. Deze aanvraag vereist een dagelijks bestuur voor de nieuwe vereniging. Daarom betekent het besluit tot fusie ook het instemmen met het nieuwe dagelijkse bestuur. Het Dagelijks Bestuur van SV Wisch stelt zich voor.

Ruud_1.jpg   Angelique_1.png   Edwin_1.jpg

Ruud Gries

Angelique Zweers-Jansen

Edwin Tangelder

Penningmeester

Ruud Gries is 52 jaar. Ik woon in de Silvoldse Buurt, het mooie buitengebied van Silvolde richting Sinderen, samen met mijn vriendin Anne en kinderen Lot en Kees.

In het dagelijks leven ben ik afdelingsbaas bij Bronkhorst HighTech in Ruurlo.

Ik ben opgegroeid in Silvolde en voetbal vanaf mijn zesde levensjaar bij de Sportclub. Tegenwoordig ben ik nog actief bij de veteranen. Daarnaast speel ik nog wat tennis en hou ik van motorrijden.

Vorig jaar voorjaar ben ik de voorzitter van de Samenwerkende Senioren Afdeling SSA Wisch geworden, omdat ik mijn steentje wilde bijdragen aan een succesvolle fusie tussen SC Silvolde en VV Terborg. Als verbinder zag ik daar mijn rol liggen. Hoe kan het ook anders; mijn moeder is een Terborgse, mijn vader een Silvoldenaar.

De SSA staat er goed voor; alle zaterdag elftallen staan bovenaan, net als Zon 2 en de 35+.  De overige senioren elftallen strijden verdienstelijk mee in de competitie. Hoe mooi is dat in de aanloop naar de fusie.

Als SSA-bestuur zijn wij hier natuurlijk bijzonder trots op.

Wij zetten ons met vele andere vrijwilligers in voor een veilige en sportieve omgeving waar oog is voor inclusiviteit en diversiteit. Met plezier naar resultaat voor iedereen. We zijn heel erg goed op weg kan ik stellen, chapeau!

Graag stel ik mij beschikbaar voor het voorzitterschap van de op te richten vereniging, SV Wisch. Ik heb er zin in om samen met vele (ook nieuwe) vrijwilligers de nieuwe vereniging op de kaart te zetten. Het zal niet makkelijk zijn, maar wel uitdagend. Zolang we met elkaar op een respectvolle manier in gesprek blijven en een duidelijke koers varen heb ik er het grootste vertrouwen in.

Kortom, spreek je uit en stem voor de fusie, zodat wij de historie van beide verenigingen kunnen eren en bestaansrecht kunnen garanderen voor ons allen.

Angelique Zweers-Jansen is 54 jaar geleden geboren in ’s-Heerenberg. Ik woon nu alweer ruim 20 jaar met veel plezier in Terborg. Ik ben getrouwd met Walter (56) en moeder van Tim (17 jaar).

Dagelijks ben ik met veel enthousiasme en plezier werkzaam als Officemanager bij 8RHK ambassadeurs in Doetinchem.

Tijdens mijn vrije uren vind ik het leuk om te sporten, te wandelen met onze hond Kaya, lekker te eten met vrienden of onderuit te liggen op de bank met een goed boek.

Een tijdje geleden ben ik gevraagd of ik interesse heb om de openstaande bestuursfunctie secretaris / vice-voorzitter voor de nieuwe Sportvereniging Wisch in te vullen. Iets doen voor de maatschappij en een bijdrage leveren aan het verenigingsleven doe ik graag. Om nu de mogelijkheid te krijgen om samen met de andere bestuursleden, leden en vrijwilligers van de vereniging een succes van de fusie te maken, zie ik dan ook als een bijzondere kans. Ik kijk er dan ook met veel plezier en enthousiasme naar uit om als bestuurslid de vereniging te versterken met als primair doel er “SAMEN” iets moois van te maken.

Sportieve groet en tot ziens op en rond de velden.

Edwin Tangelder is 52 jaar. Ik ben opgegroeid in Silvolde. Tijdens mijn studietijd en de jaren daarna een tijdje weggeweest uit de Achterhoek.

Ik ben getrouwd met Sandy (50), we hebben een dochter Nienke (21). In 2000 zijn we in Gendringen neergestreken, sinds 2019 wonen we in Voorst.

In het dagelijks leven ben ik financieel directeur en mede-eigenaar van DGMR, een ingenieursbureau in Arnhem (met ook vestigingen in Den Haag en Drachten).

Als F-pupil ben ik begonnen met voetballen bij Sportclub Silvolde. Bij de overstap naar de senioren ben ik er een jaar tussenuit geweest. Daarna heb ik zo’n beetje alle lagere elftallen doorlopen. Nu ben ik aangeland bij de veteranen. Dus ik loop al een tijdje mee bij de Club.

Toen ik met senioren voetbal stopte, was ondertussen bij mij het besef doorgedrongen dat een vereniging niet kan bestaan zonder vrijwilligers. Mijn vrijwilligersrol kwam in een stroomversnelling door het plotselinge overlijden van de toenmalige voorzitter Gerald Raben. Vanaf dat moment ben ik onderdeel geworden van de financiële commissie. Sinds een jaar of acht ben ik  penningmeester.

Graag wil ik mijn steentje bij blijven dragen en een succes maken van SV Wisch.

Naast het dagelijks bestuur, zal het algemene bestuur bestaan uit enkele nader te bepalen bestuursfuncties. Hierover hopen we binnenkort te kunnen berichten.

Lees meer over:
samenwerking