UPDATE: positieve corona test

28 augustus 2020 19:30

Mededeling van de beide besturen:

Geachte leden,

Naar aanleiding van een positieve coronatest bij een speler van het eerste elftal van sc Silvolde heeft de GGD vandaag een bron-, en contactonderzoek gedaan.

In eerste instantie concentreert de GGD zich op de nauwe contacten van de positief geteste speler en heeft uitvoerig met een aantal spelers uit de selectie gesproken.

Naar aanleiding van die gesprekken is men tot het besluit gekomen dat spelers en staf, die betrokken waren bij de training op dinsdag 25 augustus, voor 10 dagen in quarantaine moeten.

De spelers en betrokkenen zijn reeds op de hoogte gebracht.

Wij begrijpen dat dit een uitermate vervelende situatie is maar wij volgen het besluit van de GGD.

Met betrekking tot de genodigden van het feest van afgelopen zaterdag heeft de GGD besloten dat de genodigden allemaal een brief krijgen waarin advies wordt gegeven. Deze brief zal per omgaande worden verstuurd.

Vooralsnog concentreert het onderzoek zich nadrukkelijk op de nauwe contacten, dus spelers en staf, van de positief geteste speler.

Zoals in voorgaande bericht ook aangegeven zullen wij voor komende weekend de wedstrijden van O19-1 en tweede elftal sc Silvolde schrappen.

Voor het eerste elftal van sc Silvolde geldt dat men tot en met donderdag 3 september in quarantaine moet.

Alle andere wedstrijden en training kunnen gewoon doorgang vinden de komende periode.

Contactpersonen sc Silvolde Geno Mijnen (([email protected]) en voor VV Terborg Marc Neijland ([email protected])

Lees meer over: